Toyota chce obejít americké zákony o bezpečnosti
Toyota představila první sériové auto na vodíkové palivové články. Teď však žádá o výjimku z bezpečnostních pravidel. Izolace mezi elektroinstalací a lidmi by neměla být tak přísná.
Americký úřad pro bezpečnost na silnicích (NTHSA) přesně specifikuje, jak mají být posádky automobilů chráněny před zasažením elektrickým proudem od zařízení v autě. Tahle pravidla jsou docela náročná a i evropské automobilky na ně musí pořádně dbát.
A právě tady má nová Toyota FCV pořádné problémy. Protože tady jde o zásadní rozpor mezi funkčností a předpisy. Vodíkové palivové články elektřinu vyrábějí, je třeba ji zkonvertovat, uložit a poslat zase do elektromotorů. Prostě všude elektřina. Kam se člověk podívá, tam to jiskří (samozřejmě jen virtuálně). A teď najednou americký trh má zavřené dveře, protože FCV tyto podmínky prostě nesplňuje.
Toyota FCV. Foto: Toyota
A tak Toyota žádá americké úřady o výjimku. Vždyť právě v USA je největší síť čerpacích stanic na vodík (Toyota tedy může poděkovat Hondě) a je tu největší hlad po ekologických vozidlech. Také asi největší kupní síla, když auto má stát v přepočtu více než 1,3 milionu. Takže z plánované roční výroby 2500 vozidel by měla jít většina právě sem. Tak uvidíme, jestli se v USA slitují.