18. července 2014 00:12
cipr

Představujeme Smart, který bude ryčet francouzsky

Smart ForTwo a ForFour

Smart je anglicky Chytrý. Francouzsky je to Malin. Zvykněte si na to. Nový Smart ForTwo se totiž bude vyrábět ve Francii. ForFour pak ve Slovinsku, také v závodě Renaultu.

Nový Smart ForTwo je stejně dlouhý, jako jeho předchůdce. Dokonce je o nějakých pět milimetrů kratší (2690 mm). Stejně je také široký a vysoký. Jen rozvor se ještě o kousíček zvětšil. Takže tohle autíčko je opravdovým nástupcem svého předchůdce. I tvar karoserie je shodný. Jen přední část je jiná. Je vyšší, má větší světlomety, usměvavý chladič A větší vstup pro chladicí vzduch ve spodní části.

To ForFour je jen prodlouženou verzí ForTwo. A to o 80 centimetrů. Proti svému předchůdci je tedy výrazně menší. Kdo by chtěl smart, ale pro víc lidí, ten sáhne právě po něm. Bohužel však zůstal zachován i maličkatý kufr o objemu 185 l.

Uvnitř mají obě verze shodnou přístrojovou desku. je zakulacená jako tvář auta a nechybí tady ani moderní dotyková obrazovka.

Technika, jak už bylo dávno avizováno, je shodná s Renaultem Twingo. Základem je atmosférický tříválec o objemu 999 ccm s výkonem 52 kW. Silnější je překvapivě menší tříválec o objemu 898 ccm, který však má přeplňování a výkon 66 kW. Točivé momenty obou motorizací jsou 91 a 135 N.m. Zanedlouho doplní tyto dva agregáty ještě nejslabší verze s pouhými 45 kW.

Zajímavý je pohled na převodovky. Základem je pětistupňový manuál, ale šest stupňů pak má dvouspojková převodovka za příplatek.

A jaká bude cena? Ta by měla začínat na částce o něco nižší, než je 11 000 euro, tedy někde pod 300 000 korunami. ForFour bude o 600 euro (16 500 Kč) dražší.

Podívejte se na test současného dieselového Smartu ForTwo:

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Publicistický / Zábavný