Nokian testuje pneumatiky s výsuvnými hřeby
Vize výsuvných hřebů není nijak nová. Nemyslíme tím pana Q a jeho auta pro Jamese Bonda, ale Nokian už tuhle myšlenku rozpracovával dávno. A teď už je testuje.
Kdybyste se zeptali odborníků na to, jaká značka pneumatik je nejlepší v zimě, asi byste se dostali do pěkné šlamastyky. Každý by říkal něco jiného. Jedna sedí lépe na sněhu, ale vodu odvádí hůř, další sedí víc břečka… Když se jich však zeptáte, která je nejlepší na ledu a sněhu, pak asi dostanete velmi často odpověď, že Nokian. Tahle finská značka vyrábí pneumatiky pro tamní tvrdé zimy opravdu výborné. To dokazují i několikeré rekordní jízdy na ledu, právě s jejich pneumatikami (třeba Audi RS5 jelo přes 335 km/h).
V severských zemích se pak hodně používají ještě vylepšené pneumatiky s hřeby. To hlavně v místech blízko polárního kruhu, kde na asfalt nenarazíte třeba půl roku. Nokian ale nyní, k osmdesátemu výročí založení firmy oznámilo, že začal testovat pneumatiky, které mají hřeby výsuvné. Na pneumatikách, na bázi modelu Hakkapeliitta, jsou kovová pouzdra, která v sobě ukrývají právě hřeby. Po zmáčknutí tlačítka na přístrojové desce se hřeby vysunou. Sice jen málo, ale na zlepšení záběru to zcela stačí.
První pneumatiky s vysouvacími hřeby. Jaký je systém? Bohužel, v tom nemůžeme sloužit. Nokian tuto technologii z pochopitelných důvodů ještě nezveřejňuje. Mohlo by se stát, že by se příští rok na trhu objevily nějaké pláště Nokian, které by tuhle techniku měly. Za třetinovou cenu a po padesáti kilometrech nefunkční a nebezpečné.