4. března 2024 16:05

Duna 2 zachraňuje kina. Jak si vede v porovnání s Oppenheimerem a Barbie?

Vábení planety Arrakis je podle prvních výsledků tržeb mocnější než kdy dříve.

Duna: Část druhá odstartovala ve světových kinech nad očekávání dobře. Součty tržeb za otvírací víkend činí krásných 178 milionů dolarů, což ve spoustě zemí znamená dvojnásobek oproti jedničce. Ta však byla v roce 2021 utlumena covidovými časy a paralelním uvedením rovnou na streamovací službě HBO Max.

Čtěte také: Legendární kyberpunkový román Neuromancer vzniká jako desetidílný seriál

Písečný epos si zatím vede zhruba stejně jako loňský Oppenheimer s globálním otvírákem za 174 milionů, který si nakonec došel pro úžasných 958 milionů dolarů. Jenže příběh otce atomové bomby měl v kinech abnormální výdrž, která se bude těžko napodobovat. Duna k tomu má však slušné předpoklady – dlouhou dobu nebude mít v kinech pořádnou konkurenci (až za měsíc nový Kong s Godzillou, od 9. května pokračování Planety opic) a navíc si ji chce publikum vychutnat na plátnech IMAXu, kde však bývá vyprodáno a lidé tak návštěvu kina odkládají.

Vyhladovělí kinaři naposledy viděli podobně naplněné sály o Vánocích v případě Wonky (otvírák za 151 milionů) nebo u podzimního hororového překvapení Pět nocí u Freddyho (132). Největší hit loňského roku Barbie však předvedl ještě úplně jiný tanec, když otevřel na 337 milionech a krasojízdu dokončil na částce 1,4 miliardy.

Miliardu druhé Duně tipují jen velcí optimisté, přestože film posilují pozitivní divácké ohlasy a také ji teprve čeká premiéra na velkých trzích, jakými jsou Čína či Japonsko. Vzhledem k rozumnému rozpočtu 190 milionů a celkem levné marketingové kampani opírající se hlavně o návštěvy největších hvězd filmu ve všech možných i nemožných televizních i online pořadech tak výdělky z planety Arrakis budou proudit. Na třetí díl podle knihy Spasitel Duny si tak můžeme s klidem vsadit. Režisér Denis Villeneuve ostatně už v prosinci potvrdil, že dokončuje scénář.

Zdroj: Screen Daily, Variety

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Zábavný / Esport / Publicistický