Skvělá česká střílečka, která si utahuje ze socialismu a připomíná Half-Life, míří na konzole
Dva středoškoláci, Petr Pavlík a Radovan Šťastný, stojící za retro střílečkou Kvark, splnili další milník. Hra, do jejíhož vývoje se pustili už na střední škole, nyní zamířila na konzole PlayStation, Xbox a také na Nintendo Switch. Střílečka z období socialismu je inspirována legendárními tituly Half-Life nebo BioShock.
Soudruzi chtěli přinášet světu dokonale čistou energii. Jenže v jaderné elektrárně se něco zvrtlo a podzemní komplex tunelů je rázem plný nebezpečí a nepřátel. Retro střílečka Kvark je zasazená do 80. let minulého století a v mnoha ohledech si utahuje ze socialismu.
ČTĚTE TAKÉ: Nejprodávanější české hry: Které hity ještě může porazit miliardové Kingdom Come 2?
Kulisy připomínají Half-Life a také svým způsobem navazují na jinou tuzemskou retro střílečku Hrot. Vývojáři Petr Pavlík a Radovan Šťastný ale nešli cestou úplného retra, jen ho lehce naleštili pomocí Unreal Enginu 5.
Gameplayem se titul dvou mladíků podobá Quakeovi. Pohyb je svižný a když ho dostanete do ruky, dokážete jednotlivými levely ladně proplouvat a během toho kosit hordy nepřátel. K ruce jsou hráčům zbraně jako pistole či brokovnice, ale po vzoru slavné postavy Gordona Freemana můžete vzít do ruky i hasák.

Kvark vtrhl do světa pomocí early accessu před téměř dvěma lety. Ostrou verzi 1.0 autoři vydali v říjnu minulého roku. Nyní se dílo, které vyšlo pod hlavičkou ostravského studia Perun Creative, dočkalo portu na konzole PlayStation 4 a 5, dále Xbox Series S a X a také na Nintendo Switch.
Autoři hry, Petr Pavlík a Radovan Šťastný, se potkali na ostravské střední škole v jedné třídě. Před dvěma lety pro CNN Prima NEWS a Prima COOL popisovali svoje spojení, když jeden druhému vytrhávali trn z paty.
„Já byl grafik, který hledal programátora, a on byl programátor, který hledal grafika,“ vyprávěl Šťastný. Spojili své schopnosti a síly a přihlásili se do vývojářské soutěže, ve které vytvořili jednoduchou hru s hádankami.
Během toho si uvědomili, že je společná tvorba baví a že se chtějí vrhnout na větší hru. Pomalu se tak začala rodit střílečka, která se původně měla jmenovat Atom. Oba chtěli do názvu zakomponovat jakoukoliv spojitost s elektrárnou, fyzikou a jádrem, proto je jako první napadla základní stavební částice.

S podobným názvem už ale na světě jedna hra byla. Pavlík se Šťastným tak šli dál a uvažovali: Co je součástí atomu? Kvark.
Během vývoje se dali dohromady se studiem Perun Creative, které stojí například za simulátorem bezdomoveckého života Hobo: Tough Life, aby hru společně dokončili včetně verze pro konzole.
Vedle toho ostravské studio pracuje na své vlastní akční adventuře s RPG a rogue-lite prvky Kromlech. Do temného fantasy světa by se hráči mohli vydat už letos prostřednictvím early accessu.
VIDEO: Česká hra byla zneužita k válečné propagandě. Pusťte si video s falešnými záběry