9. května 2025 15:40

Nejprodávanější české hry: Které hity ještě může porazit miliardové Kingdom Come 2?

Pražské studio Warhorse počítá miliardové tržby. Na začátku května se pochlubilo, že prodalo tři miliony kopií Kingdom Come: Deliverance II. Díky tomu si odhadem přišlo na téměř pět miliard korun. Vedle toho tvůrci ohlásili, že první díl překonal metu 10 milionů prodaných kopií. Středověký příběh Jindřicha se tak řadí mezi nejprodávanější tuzemské videohry. Komu dýchá na záda?

Pokračování středověkého dobrodružství Kingdom Come: Deliverance II si koupily už tři miliony hráčů. Další významnou metu překonalo studio Warhorse po třech měsících od vydání. První milion pokořilo během úvodních 24 hodin a dva miliony hlásilo po 14 dnech.

ČTĚTE TAKÉ: Trosky se připravují na hráče Kingdom Come. Chystají se nová parkoviště i turistické trasy

Tvůrci během několika měsíců vydali opravné aktualizace, s nimiž do hry přišel holič nebo fanoušky velmi očekávaný hardcore mód, který ze hry dělá ještě větší simulaci tvrdého a nekompromisního středověkého života. Avšak do Kingdom Come: Deliverance II stále nepřišel ani jeden z připravovaných obsahových doplňků.

VIDEO: Jak funguje obchodní model s DLC a datadisky?

Nejbližší DLC vyjde už v průběhu května a očekává se, že dodatečný obsah opět o něco pomůže zvýšit prodeje druhého dílu.

Souběžně s nejnovějším počinem se daří i prvotině ze studia Warhorse. Úvodní díl Kingdom Come: Deliverance z roku 2018 totiž překonal hranici 10 milionů prodaných kopií. V součtu se tato série rázem stává jednou z nejprodávanějších a také nejvýdělečnějších v Česku.

Na oficiální finanční výsledky pražského studia si ještě dlouho počkáme, ale leccos se dá odhadnout z vyjádření PR manažera Warhorse v debatě u streamera Xnapyho, kde Tobias Stolz-Zwilling prozradil detaily o prodejích tuzemského titulu.

Hra se prodávala ve dvou edicích: v základní variantě za 59 eur a v dražší gold verzi za 79 eur. Stolz-Zwilling přiznal, že u prvních dvou milionů kopií byl podíl vlastnictví těchto variant zhruba 50 na 50. Hrubým výpočtem se tak tržby Warhorse Studios dostávají na úroveň pěti miliard korun.

Z náklaďáků je fenomén

Hra sledující příběh mladého kovářského syna Jindřicha se díky tomu zařadila mezi nejúspěšnější domácí počiny. Získat nejnovější čísla prodejů napříč tuzemským herním průmyslem ale není jednoduché. Studia se svými výsledky chlubí jen výjimečně.

Absolutním vládcem se jeví simulátor nákladních vozů Euro Truck Simulator 2 od SCS Software. Hlavní podstatou této hry je vozit náklad v kamionu z jednoho města do druhého. Z křižování Evropou se stal obrovský fenomén.

Studio SCS Software v roce 2022 oslavilo desáté výročí vydání své oblíbené hry a pochlubilo se, že za tu dobu prodalo 10 milionů kopií základní hry a přes 80 milionů DLC. Mezi doplňkový obsah patří například nátěry kamionů nebo nové návěsy, ale také devět balíčků rozšiřujících mapy, díky kterým hráči prozkoumávají nové kouty evropského kontinentu.

Série Arma táhne i po letech

Za náklaďáky patří mezi nejprodávanější tuzemské hry vojenský simulátor Arma III. Celá série vychází ze slavné střílečky Operace Flashpoint, kterou studio Bohemia Interactive vydalo na začátku milénia.

Třetí díl Arma vyšel před 12 lety, ale skvěle se mu daří dodnes. Podle posledních údajů hlásili vývojáři v roce 2022 přes sedm milionů prodaných kopií a dalších 13 milionů prodaných DLC balíčků. Tato čísla se však výrazně posunula během loňského léta, kdy byla Arma III ve velké slevě na platformě Steam a během ní se prodalo přes 700 tisíc kusů hry.

Pokud bychom započítali celou sérii, do níž patří i sequel Arma Reforger, tak se studio může blížit k počtu atakujícímu 10 milionů kusů. Letos v lednu Bohemia Interactive oznámilo, že jen Arma Reforger má 1,15 milionů prodaných kopií.

Nejde však o jediný úspěšný hit z dílny tuzemského studia. Do jeho portfolia patří i survival hry DayZ či Vigor, které také významně přispívají k úspěchům firmy. Loni v listopadu zakladatel Bohemia Interactive Marek Španěl uvedl na sociální síti X, že na platformě Steam prodali téměř 41 milionů kusů svých her.

Z legendární Operace Flashpoint se vedle série Arma vyvinul i jedinečný tréninkový simulátor pro vojáky VBS, jež se vyčlenil do firmy Bohemia Interactive Simulations. Jeho vývoj probíhá v Praze a k trénování ho používají armády ze zemí NATO.

Češi umí i VR

Na třetím místě se s nejnovějšími výsledky nejspíš umístí série Kingdom Come: Deliverance. V boji o bronz však může mít silného konkurenta v podobě VR hry Beat Saber. Ještě v únoru 2021, kdy tržby za rytmickou hru proudily do domácího studia Beat Games, tvůrci hlásili přes čtyři miliony prodaných kusů. Vedle toho informovali o 40 milionech prodaných písní.

Jenže od fiskálního roku 2022 už příjmy z prodaných her nemíří do Česka, ale do firmy Meta. Společnost miliardáře Marka Zuckerberga koupila české studio na podzim 2019. On sám se v minulosti pochlubil, jak českou hru hraje. Technologický gigant a provozovatel sociálních sítí Facebook či Instagram ale o prodejích mlčí a konkrétní čísla nezveřejňuje.

Podle analýzy magazínu Road to VR z letošního ledna by Beat Saber měl mít kolem 10 milionů prodaných kopií pro headset Oculus Quest. Rytmická hra se však těší velké popularitě i na herní konzoli PlayStation.

Za čtveřicí titulů, které v prodejích atakují či překonaly desetimilionovou hranici, se pak nachází budovatelské strategie Factorio či Space Engineers a také klikací adventura Machinarium.

Zdroj: Xnapy, Road to VR

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Jak fungují mikrotransakce? Drobné nákupy nesou tvůrcům miliardy, rodičům zase vrásky

Jan Hrušovský

Jan Hrušovský

redaktor FTV Prima, CNN Prima NEWS

Všechny články autora

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

RE-PLAY

Publicistický / Zábavný / Esport