9. května 2025 12:40

Mafia 4 je neobvykle drsná. Nové záběry z hraní ukazují, co všechno můžete dělat s nožem

Gameplay trailer hry Mafia: Domovina

Český herní byznys těžko zažije produktivnější a bohatší rok než ten letošní. Velké žně odstartovalo Kingdom Come: Deliverance II, během léta na něj naváže další díl kultovní videohry Mafia. Vývojáři z tuzemské pobočky studia Hangar 13 zveřejnili nové informace, jak bude hra Mafia: Domovina vypadat, včetně termínu vydání. Nový titul je brutálnější než kdy dřív a zavede hráče na Sicílii na počátku 20. století.

Česká videoherní série Mafia se rozšíří o čtvrtý titul. Nebude to však regulérní „čtyřka“, ale menší odbočka. Tvůrci se s hrou Mafia: Domovina vrátí před události prvního dílu Mafie z roku 2002 a dají nahlédnout do míst, kde kriminální činnost rodinných klanů začala.

ČTĚTE TAKÉ: Co nabídne nejočekávanější hra současnosti? GTA VI vrátí hráče na slunnou Floridu

Novinka se bude odehrávat na italském ostrově Sicílie na počátku 20. století a hlavní postavou je mladík Enzo Favara. Vývojáři po nepovedeném třetím dílu slibují, že se tentokrát vrátí ke kořenům prvního a druhého dílu.

„Mafia: Domovina má původní příběh z celé série. Je to krok vpřed a zároveň návrat k základům. Srdcem Mafie bylo vždy hluboké a pohlcující vyprávění příběhu,“ říká k novince prezident studia Hangar 13 Nick Baynes.

Hra bude více lineární než předchozí díl, tudíž hráče více povede za ručičku. Přesto zveřejněná ukázka nabízí pestré spektrum aktivit. Hlavní postava se prohání na koni a o chvilku později v zuřivé automobilové honičce stíhá protivníka.

Ještě krvavější a krutější hra

Podle už dříve zveřejněných informací se nová Mafia řadí do ratingu M, který určuje, že daný titul je pro hráče starší 17 let. Dále taková hra nese prvky vysoké míry násilí, krve či nadávek.

Nejnovější ukázka je plná akce a soubojů na život a na smrt. Tvůrci ze studia Hangar 13, jehož brněnská pobočka na nové Mafii pracuje, neskrývají snahu udělat co nejbrutálnější hru.

K tomu má pomoci nůž, který má ve hře velkou roli. O této zbrani vývojáři mluví jako o nástroji typickém pro Sicílii. Enzo může nůž házet na vzdálené nepřátele, ze zálohy je podříznout nebo vyzvat na přímý souboj.

„Nůž je nedílnou součástí hry, stejně jako je součástí sicilské kultury,“ popisují vývojáři. Dále lákají na pestrou hratelnost. Hráči se mohou plížit a své protivníky zpacifikovat ze zálohy a jindy se pustit do šílené přestřelky, během níž budou spoléhat na krytí za stolem a dalšími objekty.

V jakémkoliv souboji chtějí, aby hráči měli pocit, že jim jde o život.

Protagonista touží po respektu a rodině

„Enzo se ke zločinu obrací jako k prostředku, jak ze sebe něco dostat. Vidí to jako příležitost získat si respekt,“ popisuje hlavní postavu herní ředitel Alex Cox.

Jako dítě byl Enzo součástí skupiny dalších děcek, která byla koupena pro práci v sirných dolech. Život takových jedinců byl krátký. Jak se Enzovi podařilo vyvázat z otroctví, zatím není jasné. V ukázce je však vidět situace, během níž dojde k výbuchu v dole.

Později se Enzo upíše místnímu mafiánovi donu Torrisimu a konečně najde rodinu. „To je věc, po které pátral celý život,“ vysvětluje Cox.

Podle prezidenta studia Baynese má Mafia: Domovina přinést drsný, přízemní, brutální a emotivní mafiánský příběh, ve kterém se Enzo šplhá po žebříčku zločinecké organizace.

Putování po mafiánské historii

„Předchozí díly se odehrávaly ve velkých amerických městech. Celou akci a příběh jsme vzali a přesunuli je na venkov na Sicílii, tedy na místa, kde se Mafie zrodila,“ popisuje Cox z Hangar 13, kde se bude nová Mafia odehrávat.

Je to najednou zcela jiný svět. Místo asfaltových silnic a výpadovek z města se hráči projíždí po kamenitých či štěrkových cestách. Po nich se mohou prohánět na koních nebo v autech. Obrovská města střídá venkov s malebnými kapličkami nebo háji plnými pomerančovníků či olivovníků.

Videohra Mafia: Domovina vychází 8. srpna na počítače, herní konzole PlayStation 5 a Xbox Series S a Series X. Jedná se o čtvrtý díl slavné série, která přišla na svět v roce 2002.

Původní hra vznikla ve studiu Illusion Softworks a stál za ní vývojář Daniel Vávra, který se podílel i na druhém dílu. V roce 2007 studio koupil americký gigant Take-Two Interactive a přejmenoval ho na 2K Czech. Pod jeho hlavičkou vyšel druhý díl Mafie v roce 2010, na kterém Vávra pracoval jako hlavní designér, ale v průběhu vývoje odešel.

Před devíti lety studio vydalo hru Mafia III, na kterou se však valila velká kritika. V roce 2020 v Brně skončily práce na remaku původní hry a vyšla Mafia: Definitive Edition.

VIDEO: Mohutní titáni vyrážejí do akce. Na trh přichází nová ambiciózní hra od tvůrců World of Tanks

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

RE-PLAY

Publicistický / Zábavný / Esport