3. prosince 2023 06:00

Proč byla poslední marvelovka takový propadák? Šéf Disneyho přišel s bizarním vysvětlením

Staronový šéf Disneyho má poměrně zvláštní vysvětlení, proč nejnovější marvelovka sčítá bolestivé ztráty.

Disney zažívá opravdu krizový rok. V kinech prohučely jeho filmy jako Ant-Man a Wasp: Quantumania, Indiana Jones a nástroj osudu nebo Strašidelný dům a klobouk všemu nasadily Marvels, což je suverénně nejhůře navštěvovaný film celého marvelovského univerza a studio na něm prodělá stovky milionů dolarů.

S vysvětlením aktuální neutěšené situace přispěchal staronový šéf Disneyho Bob Iger, který se ke kormidlu nečekané vrátil v listopadu 2022, a vystřídal tak po necelých dvou letech svého nástupce Boba Chapeka. „Kvalitě je třeba věnovat pozornost... Neděje se to náhodou. Kvantita v našem případě naředila kvalitu – a týká se to především Marvelu,“ řekl v rozhovoru na akci The New York Times DealBook Summit.

Konkrétně v případě Marvels se na výsledku podle něj dost podepsalo, že se natáčel v komplikované covidové době a nad režisérkou filmu Niou DaCosta (Candyman, Little Woods) prý nebyl dostatečný korporátní dohled: „Neměli jsme tam studiové pracovníky, kteří by opravdu dohlíželi na to, co se dělá ze dne na den.“

Opravdu si Iger mysli, že by větší tým kravaťáků na place udělal z Marvels hit? Zřejmě ne tak úplně, protože následně zmínil další z možných důvodů. Za propadáky Disneyho novinek stojí podle něj taky skutečnost, že si diváci navykli, že filmové hity brzy uvidí na streamovacích platformách.

Přechod Disneyho do streamovací budoucnosti byl přitom úkolem jeho nástupce Chapeka, což teď Iger označil za chybu. „Byl jsem zklamaný tím, co jsem viděl během té přechodové fáze, když jsem byl mimo vedení,“ posteskl si. Jaksi už nepřipomenul, že se odpovědnosti za společnost vzdal před koncem svého funkčního období v době covidové pandemie, kdy právě streaming byl jedinou alternativou zavřeným kinosálům.

Zdroj: CNN BusinessComic Book Movie

Radek Londin

redaktor FTV Prima

Všechny články autora

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Publicistický / Zábavný