14. února 2024 11:00

Nejhorší komiksový film všech dob? První recenze nové spider-manovské marvelovky jsou zdrcující

Průšvih byl cítit ve vzduchu od prvních trailerů, což se bohužel potvrdilo.

„Hrozivě špatné, trapná slátanina, stěží koukatelné,“ taková označení padají od zámořských kritiků k novému komiksovému filmu Madam Web z univerza Sony Spider-Man, z něhož jsme už viděli nepříliš povedené spider-manovské odbočky jako dva díly Venoma a upírského Morbia. Novinka je bohužel podle recenzí jalovostí překonává.

Rotten Tomatoes hlásí tragických 17 % pozitivních recenzí, což je sice nepatrně více než u dosavadního dna Morbiuse (15 %), jenže průměrný rating mají oba průšvihy stejný, tedy 3,8/10. Ještě horší skóre zaznamenala komiksovka s Dakotou Johnson, Sydney Sweeney a Isabelou Merced na Metacritic. Jejích 29/100 je nejméně ze zmíněné komiksové série, o které se dosud dělily Venom a Morbius s číslem 35. Pro širší srovnání: loňské propadáky Flash nebo Marvels tam získaly ještě relativně slušných 55, respektive 50 bodů.

„Nové dno superhrdinských filmů. Catwoman nebo Batman a Robin alespoň věřili tomu, co dělají, přestože to dělali špatně. Jenže Madam Web působí jen jako cynická kopie a snaha naplnit nezbytné minimum, aby se tomu ještě vůbec dalo říkat komiksový film,“ napsal United Press International.

Vyloženě drtivý text vyprodukoval prestižní IndieWire: „Od nedostatku napětí po absenci stylu, od směšně špatných triků po hmatatelnou neschopnost cítit rytmus i základní poučky žánru... Jako by Madam Web natočili lidé, kteří nikdy neviděli moderní superhrdinský film a vytvořili ho pro stejné publikum. Dakota Johnson má vzácný herecký dar přetavit trapné a nesmělé momenty v suchý humor, což je jí v pár scénách umožněno, jenže většinu času působí, že v tom filmu vlastně vůbec nechce být. Nezbývá než pozorovat prkenné herce drmolící tupé věty v nezajímavých lokacích.“

Výsledku příliš nepomáhá množství postav a linií, které se příběh snaží neohrabaně spojit dohromady, kvůli čemuž nezbývá ani v takřka dvouhodinové stopáži čas na prokreslení charakterů, což nejvíce odskákal směšně působící padouch Ezekiel Sims (Tahar Rahim). „Talentované obsazení vyhozené oknem na asi nejhorším komiksovém filmu vůbec. S příšernými dialogy, divným střihem a nevyrovnaným tempem. Nechápal jsem, že tohle někdo schválil. Smysl tomu všemu můžou dát jen internetové memy,“ shrnul Chris Parker.

Spider-manovské odbočky vznikají hlavně proto, aby si společnost Sony udržela práva na Spider-Mana a nevrátily se do rukou Marvelu, s nímž Sony spolupracuje na hlavní linii příběhu s Tomem Hollandem. Letos v srpnu uvidíme ještě snímek Lovec Kraven, od kterého už teď nikdo nemá přehnaná očekávání.