14. března 2024 15:20

Vynikající akční komedie, shodují se recenze nové pecky Kaskadér s Goslingem

Sympatické trailery nelhaly. Podle zámořských kritiků se akční romance Ryana Goslinga a Emily Blunt hodně povedla.

„Bezpochyby jeden z nejzábavnějších filmů, jaké v roce 2024 uvidíme,“ tvrdí recenze magazínu Cinapse o snímku Kaskadér (The Fall Guy), v němž se bývalá hvězda oboru Colt Seavers (Ryan Gosling) snaží po vážné nehodě dostat zpět mezi kaskadérské špičky a zároveň získat srdce nadějné režisérky Jody (Emily Blunt), které dal kdysi kopačky.

Většina recenzentů se shoduje, že režisér David Leitch (John Wick, Bullet Train, Deadpool 2) natočil okouzlující akční komedii, která umí být chytrá i praštěná a může se opřít o skvělou chemii mezi ústřední a neustále se škádlící hereckou dvojicí. Agregátor Rotten Tomatoes napočítal 90 % pozitivních recenzí s výborným průměrným ratingem 7,7/10, ještě o něco lépe je na tom snímek na Metacritic se skóre 79/100.

Kaskadér je volnou adaptací stejnojmenného osmdesátkového seriálu s Lee Majorsem a Heather Thomas v hlavních rolích, ale podle kritiků se aktualizoval tím nejlepším možným způsobem. „Cítíte, kde má kořeny, ale tahle verze je ve všech ohledech současná,“ ujišťuje IndieWire. „Z Goslinga přímo vyzařuje charisma, a přestože jeho postava není nijak složitá, těžko si v ní představit někoho lepšího,“ tvrdí Variety.

Filmu se mimořádným způsobem daří být poctou akčnímu řemeslu a hlavně kaskadérům, kteří před kamerou často riskují zdraví i život. „Vše je vystavěno tak, aby publikum vidělo všechny činnosti dublérů – bitky, bouračky, skoky, akrobacii či pády,“ přibližuje Variety. Mnohé recenze pak zmiňují, že snímek přináší silný argument, aby kaskadérství získalo vlastní kategorii v rámci filmových ocenění včetně Oscarů.

Veškerá akce je natočena s bravurou a s postupem času graduje do stále náročnějších kousků, které navíc působí opravdu fyzicky. Přesto se film v některých pasážích neubránil většímu použití digitálních kouzel, které pak o to více vyčnívají. Podle The Guardian to však nevadí, protože cílem nebyl realismus, ale hlavně nadsazená zábava.

Zápletka přidává k akci, komedii a romantice i trochu detektivky. Přestože je celkem průhledná a má tendenci se rozpadat na sled humorných scének, rozhodně nepůsobí strojeně či unaveně. „Humor je střelený, což většinu času prostě funguje,“ zdůrazňuje IndieWire. Ze všeho, co se na plátně děje, pak tryská pozitivní přístup a dobrá nálada. „Sledovat tenhle film vám prostě udělá dobře,“ shrnuje Slashfilm.

Kaskadér vstoupí do českých kin 2. května 2024. V dalších rolích uvidíme Aarona Taylora-Johnsona, Hannah Waddingham, Winstona Dukea, Teresu Palmer, ale i Leeho Majorse ze seriálové předlohy.