30. srpna 2023 17:00

Stojí Equalizer 3 za návštěvu kina? První recenze prozrazují vše potřebné

V případě akční série Equalizer zřejmě opravdu platí heslo do třetice všeho dobrého.

Pokud patříte mezi fanoušky Denzela Washingtona a bavily vás předchozí dva díly Equalizera, pak byste třetí díl rozhodně neměli minout – tak by šly shrnout recenze zahraničních kritiků. Ani tentokrát sice nejde o žádný přelomový akční klenot, ale v ranku přímočarých příběhů o pomstě je vysoko nad laťkou, kterou v posledních letech nastavují třeba filmy s Liamem Neesonem.

„Jestli je to pro Equalizer skutečně konečná, pak je třeba říct, že povedená,“ napsal prestižní IndieWire a udělil známku B-. Podobný je i celkový průměr. Rotten Tomatoes uvádí 64% pozitivních ohlasů s průměrným ratingem 6/10, což je více než u předchůdců – jednička dala 60%, dvojka pak 52%. Kritické hodnocení filmu, který opět režíroval zkušený Antoine Fuqua (Odstřelovač, Training Day, Bojovník), pak dle Metacriticu dělá obdobných 59/100.

„Antoine Fuqua a Denzel Washington rozehráli symfonii mistrovského násilí v nejlepší akční pecce léta. Equalizer 3 přináší krvavou pomstu na krásné italské pobřeží Amalfi,“ popsal MovieWeb a pochválil herecký výkony všech hlavních zúčastněných, speciálně pak Dakoty Fanning, která je pro celkové vyznění příběhu nesmírně důležitá. Kromě precizní choreografie, kamery i střihu chválí taky momenty, které ukazují znepokojivé dozvuky činů zabijácké mašiny Roberta McCalla (Washington).

Kritičtější recenze si všímají chybějícího napětí, protože málokdy vidíme hrdinu jakkoli klopýtnout a jsme svědky jeho nadsazených a stále brutálnějších způsobů zabíjení, které mnoho diváků mohou vést k pochybnostem, zda ještě vůbec jde o kladnou postavu. Guardian dal sice jen 2/5, ale zároveň přiznal: „McCall zná své schopnosti a svůj arzenál, který zahrnuje nejen bouchačky a nože, ale taky přísné zírání zlu do tváře a zmačkané úsměvy. Nutno přiznat, že to skoro zastíní všechna negativa.“

Equalizer 3: Poslední kapitola vstupuje do kin 31. srpna 2023. V dalších rolích v něm kromě Dakoty Fanning uvidíme taky Bruna Bilottu, Gaiu Scodellaro, Davida Denmana nebo spoustu malebných italských lokací.