Hit, nebo propadák? Disney zábavně reagoval na sledovanost nových Star Wars
Star Wars novinka svou sledovaností rekordy zrovna netrhá. Disney se přesto snaží vzbudit dojem, že jde o úspěch.
Od čerstvého Star Wars seriálu Ahsoka si hlavouni od Disneyho jistě dost slibovali, jelikož navazuje na populárního animovaného předchůdce Star Wars Povstalci. Postava Ahsoky Tano (Rosario Dawson) už se navíc stihla zviditelnit taky v předchozích počinech The Mandalorian a Boba Fett: Zákon podsvětí. Jenže první údaje mluví o nevalném zájmu diváků.
Renomovaný magazín Deadline přinesl data od společnosti zabývající se měřením sledovanosti Samba TV, podle níž si první díl s názvem Mistři a učedníci během šesti dnů od premiéry pustilo 1,2 milionu amerických domácností. To je pouhá polovina než v případě startu seriálu Obi-Wan Kenobi (2,4 milionu), ale i znatelně méně než v případě začátku třetí sezony Mandaloriana (1,7 milionu).
Jde o stejné číslo, jaké měl kritiky kladně přijatý Star Wars seriál Andor, jehož sledovanost však v kancelářích Disneyho moc radosti neudělala – obzvlášť když showrunnerovi Tonymu Gilroyovi rovnou slíbili i druhou dvanáctidílnou sezonu. Ahsoka má taky solidní recenze, bohužel ji však provází i podobná vlažnost publika.
The latest new #StarWars series, #Ahsoka finally hit screens with 1.2M US households watching over its first six days. This is similar to viewership of #Andor's premiere season and slightly lower than #TheMandalorian's third season premiere over its first six days.… pic.twitter.com/ymspRP15Es
— Samba TV (@samba_tv) August 28, 2023
Star Wars seriály měly být tahounem služby Disney+, což aktuálně příliš nevychází. Studio však rychle přispěchalo s prohlášením, že celosvětově už první epizoda Ahsoky nasbírala přes 14 milionů zhlédnutí a šlo o nejsledovanější titul týdne. Ano... největší premiéra týdne byla ten týden nejsledovanější! Na srovnatelné statistiky ostatních seriálů pochopitelně nedošlo, takže lepší obrázek o zájmu diváku stále nabízí měření Samba TV, přestože není celosvětové.
„Ahsoka se stala oblíbenkyní fanoušků všech věkových kategorií a je skvělé vidět, že i nadále rezonuje u diváků ve svém vlastním seriálu,“ prohlásila Kathleen Kennedy, prezidentka firmy Lucasfilm zodpovědné za značky Star Wars a Indiana Jones. Až nadcházející týdny ukážou, nakolik její prohlášení odráželo realitu. Jelikož druhý díl Ahsoky nasbíral už jenom 965 tisíc přehrání, je na místě spíše skepse.
Zdroj: Deadline