16. října 2023 15:10

Největší seriál roku je podle recenzí skvělou podívanou s obřími monstry

Monstrózní seriál s Godzillou se podle kritiků povedl nad očekávání dobře a jeho silnou stránkou tak nebude pouze audiovizuální pozlátko.

Monarch: Odkaz monster, tak se jmenuje seriálová novinka ze světa Godzilly, která se objeví online už 17. listopadu 2023. Část zámořských kritiků už mohla vidět pět z celkových deseti epizod a mluví o velkolepém dobrodružství s přesvědčivým lidským rozměrem.

„Tomuhle typu podívané dost často chybí zajímavé charaktery, vřelost a nakonec i napětí. Monarch se ale se všemi nástrahami vypořádal a navíc přihodil vizuálně opojné i děsivé Titány,“ napsala populární Tessa Smith a udělila 4,5/5. Její pohled sdílí většina ostatních. Rotten Tomatoes zaznamenalo 93% pozitivních recenzí s průměrných ratingem 6,8/10.

Podle prestižního magazínu Empire nejde o nejlepší Monsterverse počin, ale patří mezi ty povedenější. Silnou stránkou je poutavé budování světa, odkrývání tajemství ve více časových rovinách a taky silný herecký výkon Kurta Russella i jeho syna Wyatta. Podle Inverse jde ze současných franšíz o tu nejvíce ambiciózní a vrstevnatou, přestože výsledek rozhodně není bez chyb a sází až příliš na hlad publika po šťavnatých konspiracích.

„Jádro příběhu je o rodinách, dědictví minulosti i strachu z budoucnosti. Zatímco svět zápasí s Godzillou, každý z hrdinů bojuje taky sám se sebou, což se daří seriálu solidně vykreslit, přestože jeho tempo je dost klopýtavé a nevyvážené,“ míní recenze serveru ComicBook a konstatuje, že první polovina rozhodně rozehrává příběh dost zajímavě, aby diváci toužili znát rozuzlení.

Podle Polygonu se seriálu daří svěžím způsobem popsat svět, v němž už lidstvo není na vrcholu potravního řetězce. Recenze oceňuje, že Monarch šetří přímými záběry na monstra a spíše než vizuálním fetišismem se zabývá rozdílnými reakcemi lidí na krizovou situaci a jejich přístupem k jejímu řešení. „Dostali jsme příběh, který Monsterverse skutečně potřeboval,“ uzavírá text.

Dodejme, že seriál dostali jako tvůrci na starost Chris Black a Matt Fraction (Star Trek: Enterprise, Cesta do neznáma) a kromě dua Russelových v něm hrají ještě Anna Sawai, Kiersey Clemons, Ren Watabe, Mari Yamamoto, Joe Tippett nebo Anders Holm.

Zdroj: Rotten Tomatoes