19. října 2024 15:27

Pokračování jednoho z nejlepších krimi seriálů už je online. A má skvělé recenze

Trailer druhé sezóny seriálu Ďáblova hodina

Milovníci pořádně zamotaných a psychologicky laděných kriminálek si přijdou na své.

Druhá řada mysteriózního britského krimi seriálu Ďáblova hodina podle kritiků v mnohém ještě překonává tu první. Ta diváky zavedla do případu série brutálních vražd, s nimiž je podivně propletena Lucy (Jessica Raine), u níž se zdá, jakoby si dokázala pamatovat budoucnost.

Díky vysvětlení z finálního dílu do sebe sice všechno zaklaplo, ale tvůrci ho vzali pro druhou sérii v podstatě jako odrazový můstek do ještě větších paranormálních hlubin, v nichž samozřejmě nebude chybět tajemný Gideon v podání uhrančivého Petera Capaldiho (Pán času, Paddington, Je to soda).

Neustálé šponování napětí i zvědavosti diváků se showrunnerovi a výhradnímu scenáristovi seriálu Tomu Moranovi daří díky dokonalému pochopení pravidel žánru. „Ambice tohoto díla jsou dechberoucí, i když občas máte pocit, že Tom Moran do svého receptu použil snad všechny ingredience, které ho napadly. Je to až zvráceně zamotané, ale jsou chvíle, kdy tato mnohovrstevnatost dělá zázraky,“ píší britské Times.

První série získala na Rotten Tomatoes 95 % pozitivních recenzí, ta druhá jich má zatím 100 %, ačkoli v době psaní textu jejich počet nedosáhl hranice určené pro udělení oficiálního skóre. „Jessica Raine a Peter Capaldi jsou společně jako dynamit, a jen kvůli nim to za to stojí. Platilo to už pro první řadu, ale v téhle mají k dispozici ještě mnohem lepší materiál,“ míní Paste Magazine.

Podle Collideru je osvěžující i docela zásadní změna stylu, kdy už nejde tolik o atmosférický a pomalu se odvíjející thriller, ale spíše o rychlé řešení případu, kdy se počítá každý moment, jelikož může dojít ke katastrofě: „Každopádně je cítit, že tvůrci přesně vědí, kam chtějí Lucy a její osud dovést, a nejde o žádné natahované přešlapování na místě... Ďáblova hodina je seriál, který vás nutí dávat pozor, pitvat, analyzovat a používat mozek stejně jako Lucy, která se snaží rozplést spletitou síť své minulosti.“

Druhá pětidílná řada seriálu Ďáblova hodina je k dispozici od 18. října 2024. V dalších rolích v ní účinkují Nikesh Patel, Benjamin Chivers, Phil Dunster, Talia Walker Bassols nebo Rhiannon Harper-Rafferty.

Esport / Zábavný / Publicistický