Tohle je nová Octavia Scout. Má zvýšený podvozek a silné motory
Pouhý jeden den po odhalení nové verze Octavie RS automobilka zveřejnila také inovovanou podobu verze Scout. Ta si kromě asfaltu snadno poradí i s lehkým nezpevněným terénem.
Modernizace rodiny vozů Škoda Octavia jde do finále. Po liftbacku, kombi a nejrychlejší variantě s označením RS nyní přichází s řadou technických novinek také oplastovaná verze. Scout je v nabídce se třemi výkonnými motory a pohonem všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou. Světlá výška je v porovnání s Octavií kombi o 30 mm zvýšená, vůz nabízí rozumnou stoupavost a poradí si i s těžším přívěsem.
Vybaven do nepohody
Přepracovaný model prošel stejnými změnami jako standardní Octavia nejnovější generace, má tedy nově profilovanou kapotu, širší masku chladiče, dělené přední světlomety a LED světla vpředu i vzadu. Charakter Scoutu podtrhují stříbrně lakované prvky v předním i zadním nárazníku a součástí sériové výbavy je také paket pro špatné cesty s plastovým zakrytováním částí podlahy, včetně brzdového a palivového vedení pod vozem.
Při jízdě v terénu se projeví výhody větších nájezdových úhlů – 16,6 stupně vzadu a 14,5 stupně vpředu. Pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou najdete už v základu, stejně jako elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS. Ta zaručuje stabilní rozjezd na nezpevněném povrchu a je aktivní na přední i zadní nápravě. V režimu Offroad vůz umí bez zásahů řidiče udržovat konstantní rychlost a díky asistenci samočinných zásahů brzdového systému tak pomůže například s bezpečným sjížděním svahů.
Mezi novinky ve výbavě patří mimo jiné vyhřívaný volant a sedadla s potahovou látkou Thermo Flux, která podstatně zvyšuje prodyšnost a zaručuje komfort jízdy za různých klimatických podmínek. Zavazadlový prostor má objem 610 až 1740 litrů a díky šířce 1010 mm je vhodný i pro přepravu rozměrných předmětů. Maximální přípustná hmotnost přívěsu činí v závislosti na motorizaci až dvě tuny.
Na základní motory zapomeňte
Při uvedení na trh bude Scout k dispozici s celkem třemi různými čtyřválcovými motory. Benzín zastupuje agregát 1,8 TSI o výkonu 132 kW (180 koní), se kterým vůz zvládne maximální rychlost 216 km/h a zrychlení na 100 km/h za 7,8 sekundy. Naftový motor 2,0 TDI pak nabízí dvě výkonové verze. Slabší má 110 kW (150 koní), maximální rychlost 207 km/h a zrychlení na 100 km/h za 9,1 sekundy, silnější nabídne 135 kW (184 koní), maximální rychlost 219 km/h a sprint na stovku za 7,8 sekundy.
Na palubě se samozřejmě nacházejí všechny prvky infotainmentu nové generace, které se představily v běžné verzi Octavie. Za příplatek jsou k dispozici kapacitní dotykové displeje ve skleněném designu nebo špičkový navigační systém Columbus s úhlopříčkou 9,2 palce, WLAN-hotspotem a LTE-modulem. Volitelně je k dispozici automatické nouzové volání eCall či mobilní online služby Škoda Connect.
Nabídka asistenčních systémů zahrnuje asistent pro jízdu s přívěsem, Blind Spot Detect (varuje před vozidly v mrtvém úhlu) nebo Rear Traffic Alert (při couvání z parkoviště sleduje provoz za vozem a vozidla přijíždějící ze stran). Funkce Crew Protect Assist zase při hrozící nehodě zavře okna, střešní okno a přitáhne bezpečnostní pásy na předních sedadlech. Je navíc propojena s vylepšeným systémem Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City a prediktivní ochranou chodců. Zdokonaleny byly také funkce parkovacího asistentu.