Škoda odhalila nejsilnější Octavii v historii. Prohlédněte si nové RS
Jen několik týdnů pro představení faceliftu Škody Octavia si automobilka připravila vánoční dárek pro všechny milovníky rychlosti. Představila novou Škodu Octavii RS a to jak v benzinovém, tak dieselovém provedení.
I verze RS dostala nový design přední části, kde dominuje širší maska chladiče a nové full-led světlomety. Ostré rysy dostal i přední nárazník, který v sobě ukrývá taktéž led mlhová světla. Přepracován byl i zadní nárazník, který dostal nový a velmi výrazný difusor. Na zádi je nepřehlédnutelné také přítlačné křídlo na hraně výklopné zádi u liftbacku, resp. střešní spoiler u kombi.
I uvnitř vše prozrazuje svou příslušnost k označení RS. Interiér je černý a hlavním prvkem jsou nová sedadla. Ta dostala zvýšené boční vedení a integrované hlavové opěrky. Vedle provedení s látkovým potahem s prvky z Alcantary je nově v nabídce možnost mít sedadla potažená jen Alcantarou. I multifunkční volant prošel změnou, nově má totiž věnec potažený perforovanou kůží. K tomu dobře ladí pedály a prahové lišty opatřené logem RS a nechybí ani takové maličkosti, jako deštník umístěný pod sedadlem spolujezdce nebo vyjímatelná LED baterka v kufru verze kombi.
Slušně naladěný motor
Pod kapotou má nová Octavia RS buď dvoulitrové TSI, nebo TDI. Benzinová verze disponuje výkonem 169 kW (230 koní) a maximálním točivým momentem 350 Nm. Z klidu na 100 km/h se rozjede za 6,7 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. K tomu všemu Škoda tvrdí, že nové RS zvládne spotřebu 6,5 l na 100 ujetých km. TSI je vybaveno manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je vůz dodáván se šestistupňovou převodovkou DSG. Minulá generace Octavie RS v benzinovém provedení nabídla 162 kW, tedy 220 koní a točivý moment 350 Nm. Současná generace pak má stejný výkon, jako měla verze Octavia RS 230.
Dieslový agregát s označením 2.0 TDI disponuje výkonem 135 kW (184 koní) a maximálním točivým momentem 380 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychluje za 7,9 sekundy a maximální rychlost dosahuje 232 km/h. Oproti benzinové verzi je TDI volitelně k dispozici s pohonem předních kol (manuální převodovka nebo šestistupňová DSG) nebo s pohonem 4×4 a šestistupňovou převodovkou DSG. Předchozí generace nabídla stejné hodnoty výkonu i točivého momentu.
Vylepšená technika
Nové RS dostalo o 15 mm snížený podvozek a ve srovnání s předchůdcem o 30 mm širší rozchod kol. V nabídce je v základu se 17“ koly, ale připlatit si můžete i za 18“ a 19“ kola. Nechybí technické vychytávky jako elektromechanické řízení s variabilním převodem, volba jízdního profilu Performance Mode Select a Performance Sound Generator, stabilizační program ESC s funkcí XDS+ nebo adaptivní podvozek DCC. K tomu všemu navíc Octavia RS dostala řadu šikovných bezpečnostních asistentů.
K novinkám patří asistent pro couvání s přívěsem, Blind Spot Detect, varující před vozidly v mrtvém úhlu, a Rear Traffic Alert, který mimo jiné při couvání z parkovacího místa sleduje provoz za vozidlem a vedle něj. Crew Protect Assist při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno, předepne bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce a spolupracuje s vylepšeným systémem Front Assist s funkcí nouzové brzdy City a prediktivní ochranou chodců. Rozšířeny byly funkce parkovacího asistenta.