Škoda dobývá Čínu. Prodala už dva miliony aut
Škoda v Číně prodala přes čtvrt milionu Superbů. Zdroj: Škoda Auto
Bílý Superb se stal dvoumiliontým autem, které česká automobilka prodala na svém dnes již největším trhu. Zdaleka nejvíc ale Číňané podobně jako Češi milují Octavie a daří se také Rapidu.
Škoda oslavuje deset let na čínském trhu dvěma miliony prodaných aut. Automobilka vstoupila na čínský trh v roce 2007, kdy zahájila lokální výrobu modelu Octavia v partnerství se společností SAIC Volkswagen. Už v roce 2010 se pak Čína stala nejvýznamnějším trhem mladoboleslavské značky. Po šesti letech a třech měsících v Číně dosáhla prvního milionu prodaných vozů, ke druhému milionu už potřebovala pouze tři a půl roku.
Octavia je čínský bestseller
Nejprodávanějším modelem Škody je v Číně s velkým náskokem Octavia. Ze dvou milionů prodaných vozů představuje přes 1,1 milionu aut. Druhý je s více než 300 tisíci prodaných vozů Rapid a prodalo se také 268 tisíc Superbů, přes 250 tisíc Fabií a necelých 70 tisíc vozů Yeti. Přímo v Číně sjíždí z linky celkem šest modelových řad (Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti a Superb), Kodiaq vstoupí na tamní trh ve druhém pololetí letošního roku.
„Kodiaq představuje pro značku v Číně důležitý milník. Jde o vstup do zcela nového segmentu a také o začátek rozsáhlé SUV ofenzívy. V rámci ní představí Škoda na čínském trhu celkem čtyři vozy SUV. Od vstupu do tohoto segmentu máme velká očekávání a první reakce ukazují, že se jedná o správný směr,“ říká Michael Arndt, výkonný ředitel odpovědný za prodej a marketing ve společnosti SAIC ŠKODA.
Velká čínská šance
V minulém roce Škoda v Číně poprvé prodala více než 300 tisíc vozů, což byl nový rekord. Ve srovnání s předchozím rokem dosáhla na svém největším trhu růstu o 12,6 procenta na 317 100 vozů oproti 281 700 vozům v roce 2015.
Svou pozici a své zastoupení na čínském trhu proto hodlá dále posilovat. Během státní návštěvy čínského prezidenta Si-Ťin-Pchinga v České republice podepsali dne 30. března 2016 zástupci společností Volkswagen, SAIC Motor Corporation Limited a Škoda Auto memorandum o porozumění. V něm je zakotven pětiletý investiční plán ve výši dvou miliard euro. Cílem je rozšíření aktuálních modelových řad, například o vozy s alternativními pohony a další vozy kategorie SUV.