Škoda dobývá Čínu. Prodala už dva miliony aut
Bílý Superb se stal dvoumiliontým autem, které česká automobilka prodala na svém dnes již největším trhu. Zdaleka nejvíc ale Číňané podobně jako Češi milují Octavie a daří se také Rapidu.
Škoda oslavuje deset let na čínském trhu dvěma miliony prodaných aut. Automobilka vstoupila na čínský trh v roce 2007, kdy zahájila lokální výrobu modelu Octavia v partnerství se společností SAIC Volkswagen. Už v roce 2010 se pak Čína stala nejvýznamnějším trhem mladoboleslavské značky. Po šesti letech a třech měsících v Číně dosáhla prvního milionu prodaných vozů, ke druhému milionu už potřebovala pouze tři a půl roku.
Octavia je čínský bestseller
Nejprodávanějším modelem Škody je v Číně s velkým náskokem Octavia. Ze dvou milionů prodaných vozů představuje přes 1,1 milionu aut. Druhý je s více než 300 tisíci prodaných vozů Rapid a prodalo se také 268 tisíc Superbů, přes 250 tisíc Fabií a necelých 70 tisíc vozů Yeti. Přímo v Číně sjíždí z linky celkem šest modelových řad (Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti a Superb), Kodiaq vstoupí na tamní trh ve druhém pololetí letošního roku.
„Kodiaq představuje pro značku v Číně důležitý milník. Jde o vstup do zcela nového segmentu a také o začátek rozsáhlé SUV ofenzívy. V rámci ní představí Škoda na čínském trhu celkem čtyři vozy SUV. Od vstupu do tohoto segmentu máme velká očekávání a první reakce ukazují, že se jedná o správný směr,“ říká Michael Arndt, výkonný ředitel odpovědný za prodej a marketing ve společnosti SAIC ŠKODA.
Velká čínská šance
V minulém roce Škoda v Číně poprvé prodala více než 300 tisíc vozů, což byl nový rekord. Ve srovnání s předchozím rokem dosáhla na svém největším trhu růstu o 12,6 procenta na 317 100 vozů oproti 281 700 vozům v roce 2015.
Svou pozici a své zastoupení na čínském trhu proto hodlá dále posilovat. Během státní návštěvy čínského prezidenta Si-Ťin-Pchinga v České republice podepsali dne 30. března 2016 zástupci společností Volkswagen, SAIC Motor Corporation Limited a Škoda Auto memorandum o porozumění. V něm je zakotven pětiletý investiční plán ve výši dvou miliard euro. Cílem je rozšíření aktuálních modelových řad, například o vozy s alternativními pohony a další vozy kategorie SUV.