17. října 2023 08:52
Adam Vala

Je nejnovější Spider-Man totální pecka? První recenze mluví naprosto jasně

Jak dopadl očekávaný sequel? Kritici si příběh Spider-Mana a Venoma nemůžou vynachválit.

Novinářské embargo na hru Marvel's Spider-Man 2 před pár hodinami padlo a internet rázem zaplavily první recenze na sequel k nejpopulárnější superhrdinské hře posledních let. Co říkají? No připravte se na pořádnou dávku pochval a extatických výkřiků.

Přesně tak, dvojka herního Spideyho je totiž přesně tím vytouženým pokračováním, jaké si fanoušci postavy i jedničky přáli. V době psaní má hra na serveru Metacritic hodnocení 91 % na základě 122 recenzí, přičemž maximální skóre dávají vážené weby jako CG Magazine, GamesHub, VG247 nebo i britský Guardian. Ten například napsal, že nový Spider-Man je velkou fantasy jízdou plnou srdíčka, konfliktů a emocí. Jiní se pak nezdráhali nejnovější pavoučí dobrodružství označit za nejlepší superhrdinskou videohru všech dob.

Chválí ale i desítky dalších novinářů, přičemž konsenzus zní, že vývojáři z herního studia Insomniac Games opět jednou vsadili na parádní, promyšlený a citlivý příběh, jenž hráčům připomene, proč se kdysi dávno do komiksů zamilovali v prvé řadě. Největšími pozitivy jsou pak veškeré dění okolo záporáka Venoma (který je tu prý pěkně děsivý), možnost rychle cestovat po mapě kamkoli v New Yorku, živější město, zábavná akce i velkolepé quick-time eventy a technická vyladěnost.

Co se naopak v řadě textů mírně kritizuje – a je už tak nějak klasická výtka u většiny her s otevřeným světem – že je mapa nesmyslně přeplněná vedlejšími aktivitami, které mohou působit mnohdy repetitivně do bodu, kdy se na ně zkrátka radši vykašlete úplně. Na druhou stranu pohyb po New Yorku zůstal stejně tak zábavný, jako byl naposledy, a tady platí, že když něco funguje, proč to měnit.

Mohlo by vás zajímat: Avengers skončí a začnou odznova? Připravte se na velký marvelácký zvrat

A tak by se vlastně dala shrnout většina pozitivních recenzí – Insomniac vsadil na vítězný recept z minulé přelomové hry, dosadil mu nový, emocionální a překvapivě temný příběh, poladil veškeré technické aspekty, tak aby bylo hraní na PlayStationu 5 maximálně příjemným zážitkem, no a výsledkem je jedna z nejlepších her roku. Co víc si ještě přát?

Zdroj: Metacritic, The Guardian, VG247