Omluvu za nejhorší hru roku napsala umělá inteligence. Trapas opravdu nebere konce
Šílená omluva za herní tragédii byla údajně napsaná umělou inteligencí. Vývojáři popsali peklo, jaké při výrobě zažívali.
Letošní rok je nesmírně bohatý na parádní herní zážitky. Hogwarts Legacy, Star Wars Jedi: Survivor, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, Baldur’s Gate 3, Starfield, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty a již brzy druhý Spider-Man. A to jistě ještě na hromadu dalších zapomínáme. Nicméně i v tak silném herním roce se čas od času urodí jedno zklamání. Tím letošním je jednoznačně po dlouhé době nová hra ze světa Pána prstenů The Lord of the Rings: Gollum od společnosti Daedalic Entertainment.
A few words from the " The Lord of the Rings: Gollum™ " team pic.twitter.com/adPamy5EjO
— The Lord of the Rings: Gollum (@GollumGame) May 26, 2023
Několikrát odkládané dobrodružství s Glumem se nakonec přece jen dočkalo koncem května vydání. Vzhledem k tomu, že hra i na posledních gameplay ukázkách stále nevypadala jako produkt roku 2023, bylo docela zřejmé, že tenhle výlet do Středozemě bude bolet. A taky že bolel, jak později vylíčily veškeré recenze. Nestává se pak často, aby se za hotový produkt muselo herní studio omlouvat, v případě Gluma to však bylo tak špatné, že přece jen došlo na vyjadřování lítosti. To však bylo i na poměry kravaťáků, kteří sotva někdy drželi herní ovladač v ruce, dosti krkolomné. A teď už víme proč.
Čtěte také: Cyberpunk 2077 oficiálně míří do Hollywoodu. Co zatím víme o jeho hrané adaptaci?
Bývalí vývojáři (Daedalic po tom trapasu zrušil vývoj dalších her a bude se už soustředit jen na distribuci) totiž čerstvě prozradili, že oficiální omluva, kterou společnost Nacon vlastnící Daedalic zveřejnila, ani nešla přes ně, ale napsal ji chatovací nástroj s umělou inteligencí ChatGPT. Což leccos vysvětluje, protože už v době jejího vydání obsahovala chybu hned v první větě, kdy místo Pána prstenů zněl název hry Pán prstenu. Každopádně to jen přidává na tom, jak tragický byl celý projekt od začátku až do konce, a jakkoli to zní možná krutě, je nejspíš dobře, že už tohle studio nikdy na žádné další hře pracovat nebude.