Jedna z nejlepších her roku zřejmě nebude mít pokračování. Můžou za to nekompromisní pravidla
Dočká se Baldur's Gate 3 rozšíření? Zdroj: Larian Studios
Dočká se Baldur's Gate 3 rozšíření? Zdroj: Larian Studios
Baldur's Gate 3 slaví skvělý start Zdroj: Larian Studios
Baldur's Gate 3 slaví skvělý start Zdroj: Larian Studios
Baldur's Gate 3 slaví skvělý start Zdroj: Larian Studios
Baldur's Gate 3 slaví skvělý start Zdroj: Larian Studios
Baldur's Gate 3 slaví skvělý start Zdroj: Larian Studios
Baldur's Gate 3 slaví skvělý start Zdroj: Larian Studios
Baldur's Gate 3 slaví skvělý start Zdroj: Larian Studios
Nový herní fantasy hit se stal nejlépe hodnocenou hrou roku. Pokračování je ale podle vývojářů prakticky nemožné.
Obří množství převážně nadšených hráčů, skvělé recenze, vynikající prodeje a nový standard pro budoucí open world RPG. Vývojáři z maličkého studia Larian na sebe můžou být právem hrdí, Baldur’s Gate 3 je totiž fenomenální úspěch bez zdánlivě jakýchkoli kompromisů, což je z pohledu dnešních tříáčkových her malý zázrak.
Pokud ale patříte mezi obří hráčskou základnu, která si momentálně masivní svět Dungeons & Dragons zpoza obrazovky užívá, a těšíte se, že se hra v budoucnu dočká ještě přímého pokračování ve formě datadisku nebo DLC, pak byste nejspíš měli začít krotit svá očekávání. Ostatně možnost rozšíření v nejnovějším rozhovoru s webem PC Gamer komentoval i šéf studia Larian Swen Vincke.
Ten uvedl, že pravidla D&D jsou poměrně přísná v tom, jak se dá na podobně ambiciózní příběhy navázat. Většina hráčských postav bude totiž na konci Baldur’s Gate na vysokém levelu a disponovat extrémní mocí, což nejsou úplně ideální podmínky pro pokračování.
„Když vytváříte dobrodružství pro úrovně 12–20, přistupujete k nim trošičku jinak, používáte jiné záporáky a nabízíte jiné způsoby toho, jak se s nimi vypořádat. Z tohoto hlediska je vývoj datadisku strašně náročný. I proto se většina D&D dobrodružství odehrává pod úrovní 12,“ prohlásil Vincke, který se coby šéf studia přesto intenzivně podílel na tvorbě hry.
A má pochopitelně pravdu. Ve světě D&D mohou například Klerici na levelu 20 použít schopnost k zavolání jejich Boha, který jim následně splní jakékoli přání. Zlodějové pro změnu veškeré hody kostkou, které neuspějí, promění instantně v úspěch. V ten moment se tak hra stává skoro podváděním a nenabízí takové množství napětí a překážek, jaké by si hráči sami přáli.
Vincke nicméně na závěr dodal, že tu možnost úplně nezavrhuje, musel by se však sejít se svým týmem a přijít na to, jak by něco takového mohlo fungovat a jestli by to bylo smysluplné. V tuto chvíli každopádně třetí Baldur’s Gate nabízí stovky a stovky hodin obsahu, nuda tak v žádném případě nehrozí.