20. září 2023 17:30

Nejlepší hra roku? Rozšíření Cyberpunku 2077 v recenzích ohromně překvapilo

Novináři chválí nové rozšíření pro Cyberpunk 2077. Je to jako hrát úplně novou hru, píší.

Touhle dobou už asi není nutné znova probírat celý ten nepovedený start původního Cyberpunku 2077. Zkrátka a dobře se ten release hernímu studiu CD Projekt Red, autorům trilogie Zaklínače, příliš nepovedl, a hráči i novináři to tvůrcům dali právem sežrat. Jenže od té doby se mnohé změnilo, už pár měsíců po spuštění byl díky pravidelnému přísunu opravných patchů a nových systémů zážitek ze hry, která aspirovala na to stát se přelomovým titulem v rámci futuristických akčních RPG, mnohem lepší. Následně se CDPR na pár let odmlčel, jenom aby se nyní vrátil se vší parádou s novým příběhovým rozšířením zvaným Phantom Liberty.

To vychází příští týden na platformách Playstation 5, Xbox Series X a PC (čili žádná starší generace konzolí), přičemž update 2.0, který pozmění – i když pojďme to říct na férovku – doslova překope celou hru, dorazí majitelům základní hry ve formě patche už zítra. Dnes pak čerstvě padlo embargo na recenze chystaného datadisku, jenž bude zároveň posledním DLC předtím, než se dočkáme plnohodnotného pokračování. No a pakliže bychom to měli shrnout do pár slov – kritici z něj doslova skáčou nadšením.

Někteří se nezdráhají novou verzi Cyberpunku označovat za hru roku, jiní – kterých je momentálně většina – pak sice nechodí až tak daleko, ale pořád vývojáře ze CDPR chválí za to, jak se jim povedlo hru oživit, vylepšit veškeré systémy, a zároveň dodat nový strhující příběh, který hráčům nabídne desítky hodin dodatečné zábavy.

Nový děj zaměřený na špionážní elementy nabízí skvělé postavy, vynikající scénář, intenzivní napínavé sekvence i návykovou hratelnost. Fanoušky bondovek, ale i dalších špionážních snímků či románů pak zkrátka čeká dechberoucí zážitek od začátku až do konce, což v kombinaci s předělaným systémem policie, novými zbraněmi, auty a schopnostmi činí ze Cyberpunku 2077: Phantom Liberty ultimátní žánrový kousek, který by si v závěru roku neměl nechat ujít žádný gamer.

Hra má v době psaní tohoto článku na serveru Metacritic skóre 91 % z 22 recenzí, a to číslo roste s každým dalším textem. Kdo ví, kde až se zastaví, pokud jste ale doteď váhali nad tím, jestli dát autorům zaklínačské trilogie (a několika povedených DLC k ní) druhou šanci, měli byste mít po těchto dojmech jasno.

Zdroj: Metacritic, Forbes

Ondřej Mrázek

redaktor Prima COOL