Slepý gamer dohrál celé Diablo IV. Podívejte se, jak drtivě porazil Lilith
Neuvěřitelný milník v herní přístupnosti! Díky chytrému designu Diabla IV porazil slepý hráč finálního bosse celé hry.
Jak technologie pokročuje, pokročují i samotné hry. Týkat se to pak může nejen nových mechanik, lepší grafiky nebo třeba komplexnějších systémů, ale i přístupnosti. Umožnit hrát hry lidem, kteří jsou nějakým způsobem handicapovaní, je pro mnoho vývojářů v posledních letech stejně důležitý cíl jako napsat dobrý příběh nebo vytvořit zábavný svět, v němž lidé budou chtít strávit desítky hodin svého života. V tomto ohledu před pár lety sklidilo velkou chválu studio Naughty Dog, které se svým The Last of Us Part dosáhlo pár nových milníků. Loni se pro změnu tleskalo vývojářům ze Santa Monicy za jejich God of War: Ragnarok. No a letos svatou trojici doplnilo studio Blizzard Entertainment se svou pekelnou novinkou Diablo IV.
Blizzardu se totiž se čtvrtým Diablem povedlo nejen naplnit očekávání milionů nadšených fanoušků legendární série, ale zároveň právě postavit určité aspekty tak, aby je bylo z hlediska přístupnosti jednoduché přinést všem. A to klidně i slepým. Jen před pár dny jsme si tak mohli přečíst o prvním slepém streamerovi, který bez asistence porazil finálního bosse hry Lilith v závěru kampaně. No a teď je tu další rekord – první slepý gamer totiž pokořil i zbytek hry.
Server IGN tak čerstvě přinesl rozhovor s Tyem „Tyleniphnem“, jenž od malička nevidí, přesto si však vybudoval respektu hodnou pověst hráče, kterému nedělá problém naskočit do jakékoli hry, která mu to umožní, a dosáhnout v ní následně četných úspěchů. Se hrami od Blizzardu má pak Ty zejména velké zkušenosti, když roky strávil hraním World of Warcraft nebo Diablo 2.
Teď každopádně Ty popsal, jak mu systémy přístupnosti jako například čtečka všeho, co se děje na obrazovce před ním, nebo vylepšený zvuk pomohly překonat mnohá úskalí boje s hordami pekelných démonů. Právě cit pro maximální detail a extrémně vyladěné zvuky jednotlivých akcí či interakcí uvnitř hry pomáhají lidem jako Ty s orientací, takže pro ně nakonec jejich handicap není takový handicap. V současnosti má tak slavný gamer za sebou některé z nejtěžších aspektů end game v Diablo IV, včetně porážky uber verze finálního bosse.
„Podle mě je opravdu skvělé, že máme Discord s více než 60 nevidomými lidmi, a když si prohlédnete diskusi, nehádáme se o tom, zda je hra hratelná, nebo ne,“ uvedl na závěr rozhovoru Ty. „Sedíme tady a dohadujeme se o tom, jestli je Bone Spear lepší než Blood Lance. A to je významný posun.“