Kolik lidí ve skutečnosti vrátilo Cyberpunk 2077? Oficiální čísla jsou překvapivá
Hodně horkých hlav, ale skutek utek.
Mělo jít minimálně o hru roku, ale realita nakonec byla jiná. Cyberpunk 2077 vyšel ve značně rozbitém stavu, což odskákali zejména hráči na Xboxu One a PlayStationu 4. Sony dokonce stáhla hru ze svého PS Store, protože nechtěla být spojována s tak nehotovým produktem.
Přestože internet zaplavila vlna rozčarování a mnoho zákazníků prohlašovalo, že budou hru vracet, statistiky nakonec hovoří trochu jiným jazykem. Finanční ředitel vývojářů hry CD Projektu RED Piotr Nielubowicz ve zprávě pro investory uvedl, že o vrácení peněz požádalo zhruba 30 tisíc zákazníků, což je jen zlomek z počtu 13,7 milionu prodaných kusů jen v prvním měsíci prodejů.
Je však třeba si uvědomit, že statistika počítá jen zákazníky, co se obrátili přímo na program Help Me Refund samotného CD Projektu, který řešil případy zákazníků, kteří nebyli schopni hru vrátit přímo u svých prodejců. Vracení v digitálních obchodech pro PC i konzole zde není započítané a tam bylo žádostí jistě mnohonásobně více.
Hotfix 1.21 for #Cyberpunk2077 is live on PC, consoles and Stadia!
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) April 14, 2021
In this update we focused on further improving the overall stability of the game and fixing the most common issues that could block progression.
Here's what changed: https://t.co/SXmS0FKlkl pic.twitter.com/YzUOTULjtF
CD Projekt i přes velký šrám na pověsti zaznamenal finančně výborný rok, protože i po odečtení všech nákladů vydělal za rok 2020 v přepočtu více než 6 miliard korun. Letošní výsledky firmy však ovlivní fakt, že pětina obřího týmu se stále soustředí jen na opravování hry, která je i ve verzi 1.21 rozbitá a nestabilní. Stále se tak nevrátila do PlayStation Storu.
„Věřím, že next-gen verze Cyberpunku 2077 vyjde letos a bude mít významný dopad na prodeje i obecnou atmosféru kolem hry,“ řekl Adam Kiciński, šéf CD Projektu.
Patříte mezi zákazníky, co hru vraceli?