Nový válečný film ukazuje brutalitu policie v době nacismu. Jeho trailer je opravdu mrazivý
Trailer belgického válečného filmu Vůle (Wil)
Smutně přehlížený válečný snímek ukazuje mechanismy policejního státu v opravdu brutální syrovosti.
Českou streamovací premiéru si čerstvě odbyl belgický válečný thriller Vůle (Wil). Bohužel nedostal lokalizovaný trailer, ale i z jeho původní varianty je patrné, že se divák bude muset vyzbrojit pořádnou psychickou odolností, jelikož pozná soukolí policejní mašinerie nacistické doby z hodně blízké a kruté perspektivy.
Píše se rok 1942 a mladíci Wil (Stef Aerts) a Lode (Matteo Simoni) se stali čerstvými policejními rekruty v přístavních Antverpách. Před cestou na první pochůzku jim jejich velitel Jean (Jan Bijvoet) vtlouká do hlavy: „Policie je prostředníkem mezi našimi lidmi a Němci." Následně upřesní, že veškerým akcím okupačních sil budou jen poslušně přihlížet či pomáhat. Hned zkraje mladíci dostanou za úkol asistovat při zásahu proti povalečům – samozřejmě jde o Židy.
Vůle - válečný thriller z nacisty okupované Belgie Zdroj: Netflix
Vůle - válečný thriller z nacisty okupované Belgie Zdroj: Netflix
Vůle - válečný thriller z nacisty okupované Belgie Zdroj: Netflix
Vůle - válečný thriller z nacisty okupované Belgie Zdroj: Netflix
Vůle - válečný thriller z nacisty okupované Belgie Zdroj: Netflix
Vůle - válečný thriller z nacisty okupované Belgie Zdroj: Netflix
Vůle - válečný thriller z nacisty okupované Belgie Zdroj: Netflix
Vůle - válečný thriller z nacisty okupované Belgie Zdroj: Netflix
Mladíci se brzy dostanou do nebezpečné a paranoidní spirály, která je donutí k rozhodnutí, zda budou nacistickým okupantům pomáhat, nebo se jim postaví. Film podle povídky vlámského spisovatele Jeroena Olyslaegersa scenáristicky adaptoval a také režíroval zkušený belgický filmař Tim Mielants, který natočil mnoho epizod seriálů jako Gangy Birminghamu, Teror nebo Legion.
Čtěte také: Tvůrci nového Bratrstva neohrožených prozradili největší problém, kterému při natáčení čelili
Hlubšímu vyznění filmu podle recenzí brání až přílišný důraz na napětí a trochu ploché vykreslení totalitní bezvýchodnosti. Už z ukázky je nicméně zřejmé, že způsob nasnímání i zpracování snahu tvůrců o co největší intenzitu dobře podtrhují.
Zdroj: Polygon, Word Street Journal