Stallone přiznal velkou chybu u slavného filmu. Lituje jí dodnes
Sylvester Stallone má za sebou úctyhodnou kariéru a spousta jeho filmů se dodnes těší divácké oblibě. Ne všechny má ale v oblibě Sly, jak potvrdil při nedávné příležitosti.
Stallone na letošním filmovém festivalu v Torontu propagoval dokument Sly a odpověděl přitom na pár otázek přítomným. Jedna z nich se týkala slavného osmdesátkového počinu, kterým Rocky a Rambo tehdy potvrzoval status akčního hrdiny. Nicméně filmová obec z filmu příliš nadšená nebyla, a Stalloneho lehce prkenný výkon mu vysloužil dvě z mnoha jeho nominací na Zlatou malinu – v tomto případě za nejhoršího herce a nejhorší scénář.
Pláč nad rozlitým mlékem
Řeč je samozřejmě o kultovce Kobra z roku 1986. Hlavní postavou je v ní ultradrsný a brutální policajt Marion Cobretti (Stallone), jenž má za úkol ochránit svědkyni (Brigitte Nielsen) před spáry vraždící sekty. Film režírovaný Georgem P. Cosmatosem (Zlo neznámého původu, Přejezd Kassandra, Rambo II, Tombstone) u kritiky příliš neuspěl a obecně patří mezi ty méně povedené Stalloneho kusy, což si podle svého vyjádření v Torontu uvědomuje i sám herec, jenž se na dotaz na snímek rozpovídal:
„Pro mě je Kobra dost polovičatý film, mohl jsem odvést lepší práci, ale dost jsem se nesoustředil. Přišlo mi, že by bylo lepší, kdybych to režíroval já, ale nestalo se a toho lituji. To je takové úskalí sledování vlastních filmů. Kromě toho, že sledujete, jak vám ustupují vlasy, říkáte si ‚bože, proč jsem se jen nesnažil víc?‘“
Podruhé do stejného hrobu
Stallone samozřejmě není první ani poslední scenárista, podle jehož názoru mu režisér poškodil jeho „vizi.“ Je otázkou, jak moc jinak by Kobra vypadala, Sly měl každopádně v té době odrežírované tři filmy o Rockym, sportovní drama Cesta k ráji a pokračování Horečky sobotní noci s názvem Zůstat naživu. V každém případě má výsledná podoba Kobry patřičnou výpovědní hodnotu o americkém akčním filmu 80. let a dodnes platí za jeden ze symbolů své doby, a to včetně svých formálních nedostatků, kterých je nemálo.
Kobra nicméně získala určitý kultovní status a mezi fanoušky osmdesátkových akčních fláků se těší specifické oblibě. Navíc nepatří zdaleka mezi to nejhorší, co Stallone natočil. Film je mimochodem velmi volnou adaptací románu Pauly Gosling s názvem A Running Duck, která byla o 9 let později adaptována znovu, tentokrát s názvem Jako štvaná zvěř. Sylvestera Stalloneho a Brigitte Nielsen před kamerou vystřídali William Baldwin a Cindy Crawford, film režíroval Andrew Sipes. Zásadní neúspěch filmu nicméně režisérovu kariéru spolehlivě pohřbil.
Zdroje: JoBlo/Screen Rant