22. září 2023 13:05
Adam Vala

Musíte do kina na Expendables 4? Návrat akčních legend má jen jednu zásadní přednost

Jason Statham a Sylvester Stallone jsou zpátky s dalším akčním nášupem. Záda jim však tentokrát nekryje ani Arnold, ani Bruce, nýbrž žhavá Megan Fox.

Myšlenka natočit akční film, ve kterém se sejdou všechny ikonické tváře akčních filmů 80. a 90. let musela zprvu znít jako miliardový nápad. Jenže čím víc nad tím člověk přemýšlí, tím spíš mu dochází, že něco takového tu bájnou miliardu z kin nikdy nemůže vydělat – už jen proto, že s hvězdami často béčkových filmů nemůžete natočit nic jiného než další béčko, a s tím prostě díru do světa neuděláte.

I proto se nakonec první Expendables aka Postradatelní v roce 2010 nedočkali ničeho lepšího než vlažného přijetí a pár set milionů dolarů. Dvojka na tom byla o něco lépe, ale furt ne skvěle, a v době, kdy do kina přišel třetí (a do té doby nejslabší) díl, už byli fandové celým konceptem a zejména jeho provedením značně přejedení.

Hláškující staříci s obřími kvéry se zkrátka rychle omrzeli, zejména, když se příběh opakoval furt dokola a ta původní myšlenka se za tři filmy nikam neposunula. No a to nás vrací do současnosti, kdy do kin čerstvě vtrhnul čtvrtý díl, který se pokusil celý koncept maličko oživit alespoň tak, že ubral na starých pardálech a přidal Megan Fox. Stačilo to k radostí?

Bohužel taky ne. Ačkoliv sličná Megan a její postelové scény patří k těm světlejším bodům nových Postradatelných, režie rutinéra Scotta Waugha opět pohřbívá jakékoli ambice natočit film, ve kterém alespoň ta akce bude stát za to. Jason Statham, který ve snímku přebral tentokrát otěže po unaveném Stalloneovi, působí celou dobu znuděně a ostatní kolem něj na tom pak nejsou o moc lépe. Zápletka je pak de facto jenom hodinu a půl dlouhé čekání, než dojde na bitku Christmase se záporákem Rahmatem s tváří Iko Uwaise (The Raid), a tím to víceméně hasne.

Žádná památná hláška, žádná kulervoucí sekvence, jen Megan Fox v podvazcích, spousta zeleného plátna a mizerných efektů a pár herců, kteří se snaží dobře bavit, ale zároveň si tak trochu uvědomují, že tohle je nejspíš jejich poslední štace. Pro fanoušky prvních dvou dílů se tak bude jednat o jednoznačné zklamání a ti ostatní jaksi ani nemají důvod na to chodit do kina.

Zdroj: Autorský text

Adam Vala