1. října 2024 14:10

Nejhorší komiksový film roku. Nový Hellboy je tak tragický, že mu podrazil nohy i distributor

Kritici nového Hellboye označili jako čirou filmovou katastrofu.

Příšerně vypadající trailery naznačovaly, že nový reboot Hellboye s Jackem Kesym v hlavní roli asi nebude zrovna památným veledílem, ale stále zbývala naděje, že třeba vytasí nějaké pekelné eso z rukávu. Jenže podle zámořských recenzí je výsledek tak otřesný, že ho zámořský distributor raději stáhnul z kin a rovnou oznámil, že bude k dispozici pouze online.

Čtete také: Nový Superman bude mít nečekaného parťáka. Komiksoví fanoušci ho dobře znají

Nové zpracování rohatého bijce od režiséra Briana Taylora (Zastav a nepřežiješ, Gamer) slibovalo být nejblíže komiksové předloze, ostatně scénář dodal přímo její autor Mike Mignola, což se nestalo v případě předchozích filmů od Guillerma del Tora ani v případě snímku Hellboy: Královna krve z roku 2019, v němž si hlavní roli střihnul David Harbour. Bohužel snahu o hororové ladění či vyhrocenější styl potopilo polovičaté a hlavně laciné provedení v bulharských kulisách i koprodukci, tak známých z béčkových až céčkových akčních a hororových kousků.

„Ani kdyby měli tvůrci k dispozici výrazně větší rozpočet, nevynahradil by plytký scénář ani mrtvolné výrazy herců s výjimkou Adeline Rudolph, která je jako jediná koukatelná,“ shrnul The Guardian. Magazín Film Feeder jde rovnou k věci: „Tohle vzniklo jenom proto, aby si společnost Millennium mohla udržet práva. Vedle této bezduché a bezkrevné adaptace vypadá film z roku 2019 najednou jako ambiciózní a ušlechtilý počin.“

Najdou se i pozitivnější texty, které oceňují třeba suchý humor nebo přímočarou gotickou krvavost, která připomíná klasiky jako třeba původní sérii Evil Dead. Jsou však ve výrazné menšině. Rotten Tomatoes sice dosud nenasbíralo dostatek recenzí pro udělení oficiálního skóre, ale z osmi recenzí jsou dosud pozitivní pouze dvě, což odpovídá mrzkým 20 %.

Hellboy: The Crooked Man byl nakonec z amerických kin stažen a dorazí 8. října rovnou na VOD platformy. V několika zemích, kde už byl uveden (např. Turecko, Litva či Portugalsko), zatím utržil pouhých 884 tisíc dolarů, což je stále jen zlomek z rozpočtu, který měl činit 20 milionů dolarů.

Zdroj: Rotten Tomatoes, ComicBook Movies

Video – trailer filmu Hellboy: The Crooked Man