Nejodvážnější film roku má první trailer. Režisér Apokalypsy a Kmotra ukázal svou sci-fi připomínající Matrix
První trailer filmu Megalopolis
Jeden z největších klasiků světové kinematografie láká na svůj vysněný projekt.
Megalopolis je jedním z nejdiskutovanějších filmů poslední doby, který už 17. května uvidí první diváci na festivalu v Cannes. Jde o vysněný projekt Francise Forda Coppoly (série Kmotr, Apokalypsa), který si sám investuje, prodal kvůli němu své lukrativní vinice a s pokračující produkcí a vzrůstajícími náklady zjišťoval, že bude rád, když se mu ho vůbec podaří dokončit.
Čtěte také: Zemřela matka slavné filmové rodiny. Coppolaovou proslavilo tragické natáčení hitu Apokalypsa
Scénář k filmu začal Coppola psát už v roce 1983. Má jít o sci-fi podobenství Ameriky jako upadajícího impéria zobrazeného skrze utopický projekt dokonalého města. „Kdy impérium umírá? Zhroutí se v jednom strašlivém okamžiku? Ne, to ne. Přijde však čas, kdy v něj lidé přestanou věřit,“ slyšíme v traileru hlas vypravěče v podání Laurence Fishburneho (Matrix, John Wick).
Megalopolis Zdroj: American Zoetrope
Megalopolis Zdroj: American Zoetrope
Megalopolis Zdroj: American Zoetrope
Megalopolis Zdroj: American Zoetrope
Megalopolis Zdroj: American Zoetrope
Megalopolis Zdroj: American Zoetrope
Megalopolis Zdroj: American Zoetrope
Megalopolis Zdroj: American Zoetrope
Do hlavních rolí filmu, kterým by se dal alespoň z ukázek hrubě připodobnit k Matrixu pro intelektuály, obsadil režisér Adama Drivera, Nathalii Emmanuel, Shiu LaBeoufa, Aubrey Plazu, Jona Voighta, Dustina Hoffmana, Foresta Whitakera, Taliu Shire nebo Jasona Schwartzmana.
Zvěsti o chaosu během natáčení vyvolávaly představy, že se vše podepíše i na výsledném produktu, ostatně Coppola nenatočil všeobecně kladně přijatý film od Vyvolávače deště (1997). Na druhou stranu podobný zmatek i atmosféra zmaru panovaly také na place Apokalypsy či Kmotra, které jsou považovány za klenoty americké kinematografie.
Ať už jsou kvality novinky jakékoli, jistě nepůjde o jednoduchý film s velkým komerčním potenciálem, proto pro něj Coppola dosud nenašel amerického distributora, přestože to zkoušel u studií Universal, Sony či u Netflixu. Pokud se mu podaří zaujmout v Cannes, může se to změnit, ale splacení rozpočtu, který se údajně vyšplhal na více než 120 milionů dolarů, se však jeví jako vysoce nepravděpodobné.
Zdroj: The Hollywood Reporter, Variety