8. srpna 2023 13:40

Čirá demence: Nová žraločí řežba se Stathamem vyráží dech

Jak se povedla další bitka Jasona Stathama s gigantickým žralokem megalodonem?

Od letní akční zábavy nemají diváci přehnaná očekávání, přesto by si měli podle zámořských kritiků dát pozor na snímek Meg 2: Příkop, který od 3. srpna 2023 řádí taky v českých kinech. Pokračování žraločího hitu MEG: Monstrum z hlubin z roku 2018 totiž nedokáže zabavit zdaleka tolik jako jeho předchůdce, přestože splňuje základní poučku – tedy je ještě větší a šílenější. Kde se stala chyba?

Největší problém filmu je podle kritiků naprosto idiotský scénář, který jako by byl slepencem práce několika začínajících a nepříliš bystrých scenáristů, kteří se nemohli dohodnout na tom, zda bude spíše přímočarou přestřelenou a nahláškovanou záležitostí, nebo napínákem o tajné operaci v mořských hlubinách. Nakonec je vším a ničím, což korunují opravdu mimořádně tupé dialogy. Na Rotten Tomatoes tak film zaznamenal pouze 28 % pozitivních recenzí při průměrném ratingu 4,5/10.

„Meg 2 často selhává na úplně základní úrovni, protože nechává diváka v nejistotě, kdo co a komu na plátně vlastně dělá,“ píše Bilge Ebiri z magazínu Vulture. Nevadí mu, že je film hloupý. Problém vidí v tom, že je film zmateně vyprávěný a nabízí příliš mnoho jalově podaných postav a zápletek, které odvádějí od jeho podstaty – žraločího řádění. Největší atrakcí filmu je tak podle něj Jason Statham, který všechny béčkové momenty drží svým charismatem.

Dvojka podle kritiků přebrala většinu vlastností originálu a dala jim ještě bizarnější podobu, což platí i pro skutečnost, že je z filmu hodně cítit, jak je mířený na čínské publikum. „Celé to působí jako Propast z výprodeje,“ neodpustil si Jeremy Jahns narážku na napínavou podmořskou klasiku Jamese Camerona.

„Tuhle franšízu je třeba na pár desetiletí pohřbít na dně Atlantiku spolu s nelegálně uloženým jaderným odpadem. Možná by pak konečně mohla zmutovat v něco zábavného,“ shrnula Wendy Ide z britského Observeru. Film tak může těšit alespoň slušný rating od diváků, kteří byli podle všeho s výsledkem spokojeni. Rotten Tomatoes hlásí 73 % pozitivních ohlasů, na ČSFD však potkáte mnohem slabších 59 %.