Máme nové informace o Mafii 3! Odpoví hra na podivný konec dvojky?
Vybíráme pět zásadních informací, které budou hýbat osudem celé hry!
V časopise Game Infromer, který se těší pravděpodobně největší popularitě mezi herními magazíny, se objevil výživný článek o třetí Mafii, ve kterém vývojáři ze studia Hangar 13 odhalují nové informace. Není jich sice tolik, kolik by si ostře sledovaný titul zasloužil, ale určitě vás potěší. Vzhledem k tomu, že je preview dlouhé jako týden před výplatou, vybrali jsme pro vás pět zásadních novinek, o kterých se dosud příliš nemluvilo, nebo nebyly pořádně vysvětleny. Jdeme na to!
1) VYSVĚTLENÍ DRUHÉHO DÍLU
V případě druhého dílu se stal terčem kritiky nepříliš uzavřený konec a noví vývojáři konečně přišli na to, jak důležitá otázka to pro hráče je. Slíbili proto, že se budou druhým dílem zabývat a odpoví alespoň ty nejpalčivější otázky. Co se stalo s Joem? Jak se dostal Vito do New Orleans? A budou mít činy z druhého dílu nějaké další následky? Uvidíme už v příštím roce!
2) VÍCE KONCŮ
Druhá novinka souvisí s tou první – aby už nedošlo na zklamání v úplném závěru, dočká se Mafia 3 hned několika zakončení. Samozřejmě není možné cokoliv předvídat, konec by však mělo ovlivnit i to, jakým způsobem budete svým parťákům – mezi kterými je i Vito Scaletta – přidělovat do správy jednotlivé části města.
3) VÍCE ZPŮSOBŮ, JAK PLNIT MISE
Mafii vždy zdobil příběh, se kterým ale obvykle bývá spojena přísná linearita. Vývojáři z Hangar 13 však chtějí dát hráči určitou míru volnosti a naznačili, že jednotlivé mise bude možné plnit různými způsoby. Jako příklad uvádí nutnost dostat se na staveniště, kam můžete dojet buďto tak, že budete sledovat nákladní vozidlo, případně někoho podplatíte, anebo potřebné informace pro vstup na vybrané místo vymlátíte ze vhodného nebožáka.
4) ZÁSADNÍ ROZHODNUTÍ
S příběhem se pak budou pojit i důležitá rozhodnutí, po jejichž učinění už nebude cesty zpět. Hlavní hrdina Lincoln stojí proti mafiánskému bossovi Salovi Marcanovi, takže si budete muset všechny činy dopředu rozmyslet. Zabijete tohohle člověka, nebo ho necháte jít? Může vás posléze zradit, ale co když se jeho smrt nebude líbit Marcanovi? Na tyhle otázky si budete muset odpovědět sami, jsme ale jedině rádi, že nám vývojáři dají možnost rozhodovat se po svém.
5) RASOVÉ OTÁZKY
Poslední věcí hodnou zmínky je důraz na rasovou nesnášenlivost, která ve Spojených státech koncem šedesátých let bujela až hanba. Lincoln si opravdu užije a můžete se už dopředu spolehnout na to, že si prožijete nejednu ošklivou chvíli. Pokud například budou mít policisté podezření, že černoch v dané čtvrti spáchal trestný čin, půjdou po všech bez rozdílu, dokud vás nevystopují. A až budou mít konkrétní tip, rozpoutají v ulicích peklo jen proto, aby vás dopadli a mohli si – samozřejmě mimo záznam – pořádně kopnout…
Zdeněk Princ - facebookové stránky autora