MAFIA 3 pod lupou: Rozpitvali jsme hlavního hrdinu, prostředí i příběh. Proč věříme, že to bude pecka?
Třetí Mafia se bude odehrávat na mimořádně zajímavém místě, v mimořádně zajímavé době... Doufáme, že z ní bude i mimořádně zajímavá hra.
První Mafia byla mistrovský kousek. Vyšla nedlouho po revolučním GTA 3 v první vlně akčních her s otevřeným světem a nabídla vlastní originální pojetí. Oproti slavnějšímu GTA jste v ní sice nemohli zkoušet takové množství kravinek, ale byla serióznější, realističtější (vzpomeňme např. na propracovaný jízdní model aut) a hlavně vyprávěla strhující příběh v duchu těch nejlepších hollywoodských gangsterek.
Dvojka trpěla značnými porodními bolestmi, ale i přes množství kompromisů (neživé město, rozhrkaný děj) dokázala udržet většinu prvků, které hráči na Mafii milují - řekněmě, že měla český otisk.
Trojka vzniká za oceánem ve studiu Hangar 13, a i když do něho přešla část lidí ze zrušené pražské pobočky 2K Czech (ostatní v čele s otcem Mafie Danem Vávrou vyvíjí české RPG Kingdom Come: Deliverance), tak se po síti nese značná skepse. Odstartovaly ji první gameplay záběry, které vypadají dost arkádově, takže všichni křičí "klonujete GTA!".
My ale zůstáváme optimisty. Herní mechanismy mají před sebou ještě dlouhé ladění a zasazení příběhu se nám tuze líbí. Proč?
Není moc zajímavějších amerických měst než je New Orleans. Jeho tajemnou tvář hráči poznali třeba v kultovní adventuře Gabriel Knight - kolébku jazzu, voodoo a taky jedno z "nejčernějších" měst USA, ale taky obklopuje delta Mississippi a močály plné prazvláštních komunit. Kdo viděl peckoidní seriál Temný případ, filmy Divoká stvoření jižních krajin nebo Bahno z Mississippi, tak tuší, jaký mají bažiny potenciál.
1968 - to je nejpřelomovější rok v hudební historii 20. století. Sexuální, sociální i psychedelická revoluce byly na svém vrcholu a každý měsíc vycházelo tolik zásadních desek, že by jimi šel naplnit celý článek. A trailer hraje na jistotu - jako první All Along The Watchtower od kytarového šamana Hendrixe a pak evergreen House Of The Rising Sun od Animals, začínající slovy "There is a house in New Orleans". Mafia vždycky uměla hudbou vykouzlit skvělou atmosféru, ale v tomhle ohledu jsou podle nás rádia v GTA odvážnější a dotaženější. Jenže teď Mafia čerpá z toho nejvydatnějšího pramenu.
A máme tady pořádně komplikovaného hrdinu, což není nikdy na škodu. Lincoln Clay si už toho totiž stihl prožít víc než dost...
Vyrostl v děcáku, coby zapomenuté dítě - navíc míšenec s vizáží černocha. V jižanské atmosféře je pro bělochy druhořadým a mezi černochy taky úplně nezapadne. Vyvrhel...
...se vrací poznamenaný "zážitky" z Vietnamu, kde jistě posloužil na černou a patřičně krvavou práci. Ocitá se v zemi plné demonstrací a rasového napětí, vyvolaného zavražděním Marthina Luthera Kinga.
Kam se jeho vykořeněná duše obrátí? Kam jinam, než do podsvětí. Jenže tam si moc klidu neužije...
...protože jeho gang zlikviduje italská mafie. Té se nelíbí, jak jí lezou černí do zelí a rozebírají si pro sebe drogový trh.
Lincoln přežije a nastoupí cestu pomsty.
Příběh má podle scénáristů zbavit gangsterský svět romantických prvků a bude to pěkně drsná a krvavá story. Lincoln si během ní najde novou partičku.
Tohle je Burke,
tady Cassandra
a o tomhle chlápkovi se už dost diskutovalo. Ano, je to starý známý z dvojky Vito Scalleta - zástupce staré italské školy, která dala mafii jméno.
A tak Lincoln Clay konečně najde svou rodinu, protože jak sám říká: "Rodina nejsou ti, kterým se narodíte, ale ti, pro které zemřete."
Tvůrci slibují, že Lincolnova nová rodina nebude důležitá jen pro rozvinutí děje, ale taky ve hře - samozřejmě pomůžou na misích, budou ho zásobovat zbraněmi a střelivem nebo ho dočasně zbaví policajtů (úplatečky!). Taky by měli pro Lincolna spravovat jeho budované impérium - různé podniky a melouchy - dělit se o zisky a poskytovat další herní bonusy a unikátní vlastnosti.
Mafia III je teprve někde za půlkou cesty k hráčům, ale její kostra se nám přijde hodně zajímavá. Co myslíte?