Placený Facebook: Měsíční poplatek v Česku má být směšně vysoký. Verze na mobil je ještě dražší
Začneme platit za používání sociálních sítí? Facebook se čerstvě přidává k Twitteru a chystá měsíční poplatky.
Nejdřív s tím přišel Musk, teď jeho vzoru hodlá zřejmě následovat Mark Zuckerberg. Poté, co společnost Twitter (někdo říká X) zavedla měsíční poplatky za tzv. modrou fajfku, tedy ověření a prémiové služby, hodlá nyní podobný systém zavést taky společnost Meta spravující Facebook nebo Instagram. V případě toho prvního už pak dokonce existují i první odhady ceny, jaké by v Evropě mohla společnost nastavit.
Pro začátek by bylo dobré říct, že placená verze Facebooku by byla v tuto chvíli dobrovolná. Její užívání by samozřejmě obsahovalo různé výhody, jako například vypnutí reklamy. Zájemci by však v takovém případě museli měsíčně zaplatit v přepočtu zhruba 245 Kč. Pokud by navíc chtěli síť používat z telefonu, což většina lidí dělá, vyšlo by to už na 319 Kč.
Meta said it may offer a paid-subscription service to comply with European Union privacy rules restricting personalized ads. https://t.co/uHEJpQCeDy
— CBS News (@CBSNews) October 3, 2023
S informacemi každopádně přišel list The Washington Journal, který právě tyto detaily čerstvě vypátral. Že něco podobného Meta chystá, se přitom vědělo už delší dobu. Každopádně předplatné by mělo mít více verzí, které by se lišily například i v závislosti na tom, kolik zařízení byste na účtu chtěli mít. V tuto chvíli ovšem není jasné, jestli by vypnutí reklamy platilo pouze pro Facebook nebo i Instagram a jak by se to případně odrazilo na ceně.
Cílem společností každopádně není jen to vybrat z uživatelů peníze – velkou roli zde hrají i evropské regulační úřady. Ty totiž mají obavu z toho, kolik a jaké osobní informace od nás sociální sítě shromažďují, což se většinou děje právě skrze reklamy. Možnost jejich vypnutí by tak mohla regulační orgány EU uspokojit natolik, aby těmto korporacím daly pokoj.
Zdroj: The Washington Journal, Reuters