24. března 2022 15:00

Jak se povedl nejočekávanější sci-fi seriál roku? První recenze Halo jsou konečně venku

Hraná seriálová adaptace populární série Halo se dočkala prvních ohlasů. Má smysl jí věnovat čas?

Ambiciózní převedení herní sci-fi série Halo vrhne diváky do 26. století, v němž se odehrávají osudy Master Chiefa (Pablo Schreiber), doktorky Catherine E. Halsey (Natascha McElhone) a mnoha dalších postav čelících osudové hrozbě z vesmíru zvané The Covenant. Jak se povedlo?

Reakce kritiků jsou zatím smíšené, i když spíše pochvalné. Server Rotten Tomatoes zaznamenal v době psaní tohoto textu 61 procent pozitivních reakcí a Metacritic průměrné skóre 60 z maximální možné stovky. Lépe hodnotí běžní diváci, z nichž v první vlně bude jistě většina hráčů se znalostí předlohy. Na zmíněných Rotten Tomatoes udělili filmu z prozatímních 74 hodnocení skóre 81 %.

Tady jsou výtažky z vybraných recenzí:

„Seriál se rozhodl pro svou vlastní verzi a řazení událostí, jiné, než jak je známe z her, a už na konci prvního dílu je zřejmé, že to bylo rozhodnutí správné... Většina postav bude skalním fanouškům okamžitě známá, ale přibylo i dost nováčků se značným potenciálem. Seriál se snaží co možná nejvěrněji napodobovat akční atmosféru hry, bohužel ho brzdí slabší speciální efekty. Naštěstí vše dohání zajímavým rozvedením charakterů, o které se hry v případě hlavní postavy Master Chiefa ani pořádně nepokusily,“uvádí v recenzi s hodnocením 7/10 herní magazín IGN.

Premiérový díl působí, jako by byl vytvořen speciálně pro videoherní fanoušky. Jede na plný plyn od samotného začátku a ukazuje známý lore, včetně ikonických zbraní nebo bojových stylů. Kdo hry nezná, bude si každopádně připadat trochu ztracený, což může napravit hned druhý díl, který zpomalí a začne soustředěněji budovat svůj svět,“ píše pochvalně The Wrap.

Dost kritický je naopak Slant Magazine: „Neohrabaná a nevýrazná adaptace milované herní série, která se nedokáže ničím odlišit od podobné sci-fi konkurence... Podobně jako v případě seriálů Zaklínač nebo The Mandalorian se nepodařilo trefit rovnováhu mezi snahou být věrný mytologii, ale zároveň vyprávět promyšlený a dobře navzájem provázaný příběh.

Magazín The Hollywood Reporter hodnotí seriál jako průměrný, věnuje se dost hereckým výkonům a vyzdvihuje Bokeema Woodbina v roli Sorena:„Kromě Woodbina lze však těžko někoho chválit. Schreiber má občas možnost zahláškovat, ale jinak jeho Master Chief působí prostě jen roboticky. Většina herců představujících síly UNSC jen přežvýkává nejapné dialogy. Jedinou postavou, která vzbuzuje nějakou zvědavost, je Makee (Charlie Murphy), jelikož může zajímavě vstoupit do vztahu lidstva a mimozemšťanů... Pokud nejste fanoušky her, těžko vám tento seriál bude připadat něčím zvláštní.

První série Halo bude mít celkem devět dílů a už byla mimochodem schválena i druhá.

Dáte seriálovému Halo šanci?

ZDROJ: Rotten Tomatoes