Zítra Clarkson spustí svou sociální síť pro autaře. Podílí se i Češi
I starý pes, nebo spíš starý orangutan, jak Clarksonovi přezdívají jeho dva koelgové, se může naučit novým kouskům. Jeremy Clarkson nikdy neměl moc rád sociální sítě, jenomže teď jednu sám vymyslel a celý svět je z ní nadšený.
Podílí se na ní dokonce i drifterské slečny ze Slovenska jménem Woohoo Girls, o kterých jsme vám už říkali, ale také třeba česko-slovenský profesionální instruktor jízdy, velký milovník BMW a Rolls-Royce, Norbert Mikulec. Ale vezmeme to postupně. Clarkson svůj přístup k technologickým vychytávkám změnil ve chvíli, kdy byl odejit z BBC a pořadu Top Gear. S fanoušky začal komunikovat přes Twitter víc, než Paris Hilton. A odtud to byl jen kousek k tomu, vymyslet něco jedinečného. Něco, co spojí všechny milovníky aut světa v jeden velký kmen. Ten se v angličtině řekne Tribe a z toho vzniklo jméno tohoto monstrózního projektu, tedy DriveTribe.
[[nid:]]
O tomto projektu se už nějakou dobu mluví, ale dlouho se nevědělo, co z toho nakonec vyleze. Vědělo se jen, že někdy koncem listopadu by měl být spuštěn. A to se také děje. Konkrétně v pondělí 28. listopadu bude projekt doslova otevřen celému světu. Zatím do něj mohou vstupovat a přispívat jen takzvaní „vůdci jednotlivých kmenů“. To jsou zakladatelé jednotlivých skupin, přičemž každá skupina se věnuje jinému odvětví motorismu. A že jich je nespočet! I vy si můžete nějaký svůj kmen založit a vést. Pro čtenáře, fanoušky a obyčejné přispěvovatele se vše otevře až právě v pondělí.
Jasná a jednoduchá pravidla
Aby z toho nevznikl jeden velký a nepřehledný zmatek, je potřeba se řídit několika pravidly. Každý kmen musí mít alespoň 10 členů a jeho vůdce musí na zeď pro začátek přidat alespoň dva příspěvky, než se kmen stane veřejně dostupným. Následně pak do kmene mohou přispívat i všichni ostatní svými fotkami, videi nebo jen komentáři. Ke všemu, co budete sdílet, ale musíte mít vlastnická práva. Musí to tak být jen vaše vlastní fotky a videa, nikoliv ty, které jste stáhli z internetu. Stejně jako Facebook, i DriveTribe má něco jako „liky“, jen v tomto případě se jim říká „bumps per day“. Funkci však mají stejnou.
Co se sdílení vlastních fotek a videí týče, měli byste vědět, že jakmile je nahrajete na DriveTribe, stávají se jeho vlastnictvím a následně pak mohou být použity prakticky na cokoliv. A to i bez vašeho souhlasu. Opravdu si důkladně přečtěte podmínky, než se tam s chutí přihlásíte. Ať pak nejste překvapeni.
Rozhraní nové sociální sítě není úplně jednoduché a možná vám chvíli potrvá, než se s ní naučíte pracovat. Chce to alespoň základní znalost angličtiny a trochu trpělivosti. Pokud nevíte, kde začít, mrkněte prostě na hlavní stránku. Následně pak můžete začít sledovat jednotlivé kmeny třeba Jeremyho Clarksona, Jamese Maye i Richarda Hammonda. A dejte nám pak vědět, jestli jste založili i svůj vlastní.