Z luxusního Ferrari vznikl nekompromisní závodní stroj
Někdo se ve svém Ferrari nejradši převádí na bulvárech velkých evropských měst, někdo ho zase rád žene až na hranu možností na závodním okruhu. Tohle je ten druhý případ.
Ve světě Ferrari platí trochu jiná pravidla, než na jaká jsou obvykle majitelé aut zvyklí. Vezměte si takové Ferrari FXX, za které jste zaplatili přes 60 milionů, ale automobilka vám ho dovolila řídit vždy jen na vybraných okruzích a pak si ho zase odvezla. To, že si Ferrari své zákazníky vybírá a mnohé odmítá, je také známý fakt. Nepřekvapí proto, že pro své klienty pořádá i vlastní závodní sérii Challenge.
Závody pro VIP
Ferrari Challenge existuje od roku 1992 a za 25 let přilákala přibližně tisícovku jezdců z řad významných zákazníků, kteří se zúčastnili tisícovky závodů. Právě u příležitosti letošního výročí vzniklo Ferrari 488 Challenge, které vychází z modelu 488 GTB. O pohon se stará osmiválec 3,9 litru o výkonu 670 koní a celé auto je výrazně odlehčené. Například motor shodil 20 kilogramů a výfukový systém téměř deset.
Řídící jednotka je nově nastavená, sedmistupňová převodovka má závodní chod a kratší stupně. Auto je také možné široce nastavit podle aktuální trati a podmínek, od brzd až po chování diferenciálu. Díky tomu a díky upravené aerodynamce je model Challenge na okruhu Fiorano o masivních 7,5 sekundy rychlejší než standardní 488 GTB.