Vytuněná legenda. Upravenou Testarossu chtělo Ferrari zakázat
Tuning moderních supersportů je běžná věc. Jenže když dojde na jednu z největších ikon 80. let, rázem je všechno jinak. Upravenou Testarossu s výkonem 800 koní chtěl zakázat sám Enzo Ferrari – a teď může být tohle nezkrotné a drzé auto vaše.
Dost možná se díváte na vůbec nejprovokativnější Ferrari všech dob. A také nejnebezpečnější. Ryzí mechanický supersport bez jakýchkoliv moderních elektronických pomocníků má totiž výkon zvýšený na 800 koní, takže udržet tohle monstrum na silnici nebude žádná legrace. Jde zároveň o jednoho ze zakladatelů a průkopníků moderního tuningu tak, jak ho známe dnes.
Úpravce Koenig vznikl v roce 1977. Jeho zakladatelem byl Willy König, který nebyl příliš spokojený s výkony tehdejších supersportů. A protože s vlastními auty dokázal zázraky, začali se na něj brzy obracet i další majitelé. Ostatně třeba právě pro Testarossu nabízel už v 80. a 90. letech úpravy, které s pomocí turbodmychadel dokázaly výkon vyhnat až na 1000 koní, což je děsivé číslo i dnes.
Samotné mechanické změny, tedy úpravy dvanáctiválce a zvýšení jeho výkonu, lepší a širší pneumatiky nebo ochranný rám, by asi vyloženou averzi u Ferrari nevzbudily. Jenže Koenig se pustil také do vzhledu auta – přidal křídlo odkazující na F40, prvky z 512M napříč celým vozem i další nepůvodní díly. Samotný Enzo Ferrari se prý kvůli tomu tak rozčílil, že Königovi soudním příkazem nařídil, aby z vozu sundal všechna loga Ferrari a přestal ho tak označovat.
Vůz nicméně přežil až do dneška a právě nyní je na prodej v rámci Silverstone Auctions pod kompletním označením 1987 Ferrari Testarossa Koenig Competition Evolution II. Odhadovaná cena je 115 až 130 tisíc liber, tedy asi 4,5 milionu korun. A to není vůbec špatné za unikátní Ferrari, jakých vzniklo jen 21 kusů, a které má najeto 46 430 kilometrů.