Škoda míří do Ameriky. O expanzi rozhodne už příští rok
Po názvech Octavia, Superb a Yeti si Škoda ve Spojených státech registrovala také sportovní označení vRS. Zároveň značka oficiálně potvrdila, že plány na útok na americké zákazníky jsou velice reálné.
Lepší příležitost už možná nikdy nepřijde. Kvůli aféře Dieselgate i malému zájmu o jinak stěžejní model Passat se prodeje Volkswagenu ve Spojených státech dramaticky propadly. Ideální šance nabídnout tamnímu trhu novou a neokoukanou značku jako je Škoda. Česká automobilka navíc letos uvede na trh své první velké SUV Kodiaq, které je pro americký trh jako stvořené.
"Pokud bychom se rozhodli bojovat v USA, měli bychom jen jednu šanci zapůsobit. Věřím, že pokud bychom tam byli už nyní, byl by Kodiaq homerun," prohlásil generální ředitel Škody Bernhard Maier, který do mladoboleslavské automobilky nastoupil loni v listopadu a od té doby se netají s velkolepými plány. Už před časem si Škoda nechala vytvořit studii proveditelnosti americké expanze a nyní je tento krok zase o něco blíž.
"V průběhu nadcházejícího roku chceme mít otázku Severní Ameriky rozhodnutou," uvedl nyní Maier v rozhovoru s německým finančním deníkem Handelsblatt. A je zřejmé, že koncern Volkswagen tuto možnost zvažuje opravdu vážně. "Amerika je trh s největším potenciálem, na kterém zatím nejsme zastoupeni," konstatoval Maier.
Kromě toho si Škoda nechala v USA aktuálně registrovat označení vRS, které v zahraničí používá pro své sportovně zaměřené modely. Už před časem si přitom registrovala názvy modelů Octavia, Superb a Yeti.