Škoda chce vlastní X6 i útok na Ameriku
Česká Škoda už nechce být jen praktická. V nejbližších letech se dočkáme stylového SUV s karoserií kupé, malého teréňáku o velikosti Fabie nebo elektromobilu. Nový šéf mladoboleslavské automobilky se rozpovídal o svých plánech.
Nový šéf škodovky Bernhard Maier přichází od Porsche a podle očekávání tak s sebou přináší svěží vítr. Před nedávnem poskytl rozhovor prestižnímu časopisu Forbes a pro nás z Česka je to hodně zajímavé čtení. Do modelů Škoda totiž mají velmi brzy zamířit moderní hybridní technologie i designové trendy. Přestože se například očekávalo, že prvním hybridem v historii značky bude chystané SUV Kodiaq, dočkáme se už v této generaci Superbu - nejspíš už příští nebo přespříští rok.
Hned dalším krokem má navíc být Škoda, kterou bude pohánět pouze elektřina. Nepůjde přitom o žádný experiment, i hybridní a elektrické škodovky mají být podle Maiera především dostupné a každodenně použitelné. Primárně pro Čínu, ale potenciálně i pro další trhy pak mají vzniknout také dvě specifická SUV. Malý emotivní crossover by mohl být odvozený od Fabie, velké SUV se splývavou karoserií tvaru kupé zase evokuje kontroverzní, ale přesto oblíbené BMW X6 nebo X4.
Vyloučen údajně není ani slavný návrat značky do USA, byť aktuálně má prioritu letošní expanze do Jižní Koreje. Aktuální rekordní výsledky (1 055 500 registrací za loňský rok) se mají projevit také na investicích do továren. Například v Kvasinách, kde se bude nově vyrábět i Seat Ateca, se chystá nábor dalších minimálně 1500 zaměstnanců a postupné navýšení výroby o 30 až 40 procent. V Evropě má nyní česká automobilka tržní podíl 4,3 procenta a cílem je jeho zvýšení na 5 procent.
Podle Maiera čeká automobily v příštích deseti letech víc změn, než kolik jsme jich zažili za posledního půl století. Klíčovými slovy všech inovací jsou přitom elektromobilita, digitalizace dopravy a konektivita. A je rozhodně příjemné slyšet, že Škoda má být jejich aktivní součástí, ne je pouze zpovzdálí sledovat. Auta díky tomu podle Maiera nakonec budou bezpečnější, komfortnější i zábavnější. V zásadě tomu i věříme, jen o tom posledním - že auta budou zábavnější - pořád vážně pochybujeme.