Kupte si krásný Ford GT, kterým jezdil i mistr Formule 1
Není sofistikovaný jako Ferrari, divoký jako Lamborghini ani precizní jako McLaren. Jenže přesto je nám Ford GT něčím blízký. Dělník mezi supersporty má hrubiánské charisma a vypadá skvěle.
První generace Fordu GT je stará už přes 10 let, pořád je však nesmírně působivá. Vznikla jako pocta legendárnímu závodnímu speciálu GT40 ze 60. let, který po mnoha letech italské dominance dokázal hned několik let po sobě pokořit nenáviděné Ferrari v závodě LeMans. V letech 2004 až 2006 vyrobil Ford přes 4000 civilních GT, která prodával za ceny kolem 3,5 milionu korun.
Velký, silný, americký
Plánovaného počtu 4500 kusů se nakonec nedosáhlo a zájem o Ferrari příchodem Fordu GT nijak neutrpěl, přesto však nešlo o žádný vyslovený propadák. Ostatně majitelem auta na obrázcích byl mistr F1 z roku 2009 Jenson Button, který je dnes spojen s týmem McLaren. A to jistě není člověk, který by nepoznal dobré a zajímavé auto. Jeden čas vlastnil Ford GT i Jeremy Clarkson, nakonec se ho však zbavil kvůli problémům se spolehlivostí.
Ford GT pohání osmiválec 5,4 litru o výkonu 550 koní a točivém momentu 678 Nm. Řadí se hezky postaru, šestistupňovým manuálem. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne americký supersport za 3,3 sekundy, na 200km/h se rozjede za 12,3 sekundy a na 300 km/h za 44,3 sekundy. Maximální rychlost je 330 km/h.
Vzácné auto, vysoká cena
Jak už to u výjimečných aut se zajímavým rodokmenem bývá, jako ojetiny si vedou velice dobře. Ford GT po Jensonu Buttonovi z roku 2005 není žádná výjimka. Najeto má jen 8350 mil a v chystané aukci Silverstone Auctions se jeho cena odhaduje až na 300 tisíc liber, tedy 9,5 milionu korun. To je mimochodem podobná cena, za jakou se údajně prodává současná zbrusu nová generace Fordu GT. Ta je přitom ještě o poznání rychlejší a exkluzivnější.