GALERIE: Takhle se dělal tuning Ferrari před 25 lety
I před čtvrt stoletím existovaly firmy, které se nebály vylepšit i ta nejlepší auta na světě. Cílem však nebylo dělat laciný dojem na bulvárech velkoměst, cílem byl výkon a rychlost.
Když chce dnes nějaký úpravce zaujmout, musí zpravidla na už tak obrovské či jinak extrémní auto navěsit nějaký divoký bodykit, přidat gigantické křídlo, masivní kola a pokud možno i zářivý lak nebo zběsilý interiér sestavený z kůže alespoň deseti exotických zvířat. V roce 1992 však byla trochu jiná doba a právě z ní pochází i Ferrari 348 TB, které upravila japonská firma Iding-Power.
Všechno pro výkon
Standardní Ferrari 348 mělo uprostřed uložený osmiválec 3,4 litru, který nabízel z dnešního pohledu poněkud skromný výkon 300 koní. Stačilo to ovšem na maximální rychlost 275 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h se odehrálo za 5,6 sekundy. V kombinaci s manuální převodovkou, pohonem zadních kol a přímočarou mechanikou však jízda v něm byla bezpochyby zážitek - recenzenti časopisu EVO dokonce řízení ve 348 před časem označili za to nejlepší, s jakým se kdy setkali.
Majitel však chtěl od auta ještě mnohem víc a japonský tuner mu vyhověl. Motor nahradil větší osmiválec 3,7 litru o výkonu celých 420 koní, přibyla lehká závodní kola, zakázkové skořepinové sedačky, karbonový zadní spoiler, šestibodové pásy, ochranný rám a pouze dílčí změny na karoserii. Ano, tuningem se v tomto případě rozuměla faktická přestavba na závodní stroj. Jezdit musí fantasticky a v chystané aukci si zřejmě brzy najde nového majitele.