GALERIE: Kuba skrývá automobilové skvosty
Kuba není jen položkou v katalogu exotických zájezdů s kilometry pláží, rumem a doutníky. Je to světová pokladnice fantastických veteránů.
Jak je to možné? Jednoduše a jak bývá na Kubě zvykem, má v tom prsty Fidel. Tento malebný karibský ostrov totiž prošel v roce 1959 komunistickou revolucí a jeho nový vládce Fidel Castro vzápětí zakázal dovoz aut. Kubánci toto rozhodnutí moc nadšeně nepřivítali, ale milovníci aut si s odstupem 56 let nemohli přát nic lepšího. V padesátých letech totiž na Kubě jezdilo tisíce klasických aut americké i evropské výroby a Fidelovo rozhodnutí znamenalo jediné - místní se horečně snaží všechny ty nádherné vozy udržet v provozu jak to jen jde.
Vyražte na Kubu a na jejích silnicích vás čeká nekončící přehlídka Buicků, Cadillaců, Studebakerů a dalších klasických skvostů. Není to tak dávno, co parta nadšenců na Kubě našla i docela opuštěný Mercedes-Benz 300SL. Slavný Gullwing tam zrezlý stál, zcela bez zájmu, kdesi pod palmami. Kdekoliv jinde na světě by z vás při prodeji tohoto vozu byli boháči.
Kubánský režim se v posledních letech po malých krůčcích otevírá světu a tak na sebe nájezdy sběratelů z celého světa zřejmě nenechají dlouho čekat. To znamená dvě věci. První je, že se mnoho kubánských veteránů odebere na zasloužený odpočinek a druhá jistě potěší samotné Kubánce. Přijdou si totiž konečně na tvdou měnu.