Číňané dál beztrestně kopírují evropská auta. Kdy to skončí?
Drzost čínských automobilek nemá konce. Aniž by je stihl nějaký trest, vcelku věrně kopírují zavedené evropské značky. Navíc tvrdí, že je to jen a jen jejich práce, která s nějakým kopírováním nemá nic společného.
Je pravda, že existují místní automobilky, které tvoří nová auta. Je jich ale tak málo, že je prakticky nikdo nezná. Mnohem známější jsou výrobci, kteří se ale proslavili jen tím, že vezmou nějaké známé a dobře prodávané auto a okopírují ho. Nejde jen o kopie některých jeho částí. Číňané prostě obšlehnou celé auto.
Mezi takové drzé značky patří Changan a Lifan. První jmenovaná, tedy Changan před nedávnem představila svůj model Changan CS95. Jde o SUV, které do posledního šroubku kopíruje nový Land Rover Discovery. Pod kapotou má mít čtyřválec o objemu 2 litry, který bude produkovat 233 koní a 360 Nm točivého momentu. Kolik toho ale vydrží v terénu, netušíme. Moc bychom si na něj ale nevsadili. Jeho cena je navíc celkem vysoká. Automobilka ji stanovila na v přepočtu 1,4 milionu korun.
Vedení Changanu má navíc takovou drzost, že tvrdí, že vůz vyvíjeli celých 6 let. Jde prý o luxusní vlajkovou loď, která na světě nemá obdoby. Fakt?! Navíc zcela bez skrupulí tvrdí, že si jako automobilka vždy drželi jen a pouze vlastních schopností při vývoji a výzkumu…
Druhá jmenovaná automobilka, tedy Lifan, představila model Xuanlang. Stačí jediný pohled a je vám jistě jasné, odkud vítr vane. Tentokrát zřejmě stál vzorem Ford S-Max. Oproti němu je Čínská verze menší, ale svůj designový vzor opravdu nezapře. Není asi potřeba dodávat, že i v případě této automobilky, se v Číně mluví o dlouholetém vývoji.
Čína má ve světě bohužel stále větší slovo, a protože většina států s ní obchoduje, málokdo tyto automobilky bude žalovat. Ti, kteří to zkusili, stejně prohráli. Bude tedy tohle mít někdy konec?
[[nid:]]