Česká mašina. Škoda už letos prodala milionté auto
O měsíc dřív než minulý rok dosáhla letos Škoda milníku jednoho milionu vozů, které dodala zákazníkům. Například odbyt Superbu se proti loňsku téměř zdvojnásobil.
Letošní rok je již třetím v řadě, kdy česká značka svým zákazníkům dodala sedmimístný počet vozů. Výrazný podíl na tomto úspěchu má vrcholný model Superb. Od ledna sjelo z linky téměř 115 000 exemplářů vlajkové lodi, což v porovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 85,2 procenta. Start nového velkého SUV Kodiaq a omlazené Octavie se zajímavými technologiemi přitom slibují další výrazný růst pro rok 2017.
„Aktuálně probíhající rok ukazuje, že Škoda se svou moderní paletou na mezinárodních trzích trvale oslovuje nové skupiny zákazníků,“ komentoval to předseda představenstva společnosti Bernhard Maier a dodal: „I v roce 2017 budeme v růstovém kurzu pokračovat. Důležitou roli přitom bude hrát nový model Škoda Kodiaq, kterým rozšiřujeme naši nabídku o vůz patřící do rostoucího segmentu SUV.“
Prodeje táhne Octavia a Superb
Mimořádně dynamicky se v dosavadním průběhu roku vyvíjely prodeje Superbu. Od ledna do října bylo zákazníkům na celém světě dodáno bezmála 115 000 exemplářů, přičemž za leden až říjen 2015 to bylo jen 61 900 vozů. Pozitivní trend zaznamenaly také Fabia s Rapidem. Dodávky těchto modelů vzrostly ve stejném období o 6,7 a 7,0 procent.
Tahoun obchodního úspěchu značky, model Octavia, se na očekávaném rekordním odbytu podílí největší měrou. Do října dodala Škoda zákazníkům na celém světě 361 700 kusů svého bestselleru. V příštím roce se navíc Octavia dočká rozsáhlé modernizace, a měla by tak dál posílit svou pozici na mezinárodním trhu.
Další rekord příští rok?
V příštím roce navíc Škoda uvede na trh své první velké SUV. S modelem Kodiaq zahájí dříve ohlášenou ofenzívu v této kategorii vozů, která je aktuálně největším a nejrychleji rostoucím segmentem automobilového trhu. S novým modelem chce oslovit i úplně nové skupiny zákazníků. Kodiaq je již možné objednávat a prvním zákazníkům bude dodán v únoru 2017.
Kromě pozitivních očekávání spojených s rokem 2017 vytváří značka i podmínky pro dlouhodobější růst. Přípravou je zejména její Strategie 2025. Mezi hlavní témata této strategie budoucnosti patři mimo jiné elektromobilita, digitalizace podniku, produktů a výroby, stejně jako nové služby související s mobilitou nebo rozšířená konektivita. Škoda tak chce růst ve dvou dimenzích. Na jedné straně má dále růst odbyt vozů, na druhé straně však chce vyzkoušet i nové oblasti podnikání, jako jsou například elektronické služby související s mobilitou.