5 vychytávek závodních Porsche, které jsou dnes běžné
Porsche znovu zveřejnilo své top 5. Tentokrát však o konkrétní modely, ale o technické vychytávky. Podívejte se, co všechno automobilka v minulosti testovala na závodech a následně použila v sériové výrobě.
Porsche má za sebou dlouholetou a hlavně úspěšnou závodní historii, kterou by mu mohly některé jiné značky závidět. Na kontě má tisíce úspěchů, ale i proher. A právě jak úspěchy, tak neúspěchy stojí za dlouholetým vývojem technických vychytávek, které už dnes každý majitel Porsche důvěrně zná, nebo alespoň v nejbližší budoucnosti pozná.
Pod taktovou Waltera Röhrla pětici otevírá Porsche 911 GT1. Díky tomuto speciálu, na kterém automobilka testovala podvozek vyztužený uhlíkovými vlákny, má model 911 GT3 tímto materiálem vyztužené plastové díly karoserie. Čtvrté místo obsadilo Porsche 918 Spyder. Jeho volič jízdních režimů, který je umístěný na volantu, má také historii v závodních speciálech. V hybridním superpsortu našel ale své civilní uplatnění. Řidič si díky němu volí mezi pohonem čistě elektrickým, nebo může jediným stisknutím tlačítka aktivovat pohon s názvem Race Hybrid, který zapojí všechny motory najednou.
Třetí se umístilo závodní Porsche 962, respektive jedna jeho součást, kterou dnes považujeme za standardní. Jde o keramické brzdy, které automobilka testovala právě na tomto speciálu. Druhá skončila hvězda závodního seriálu Can-Am, Porsche 917/10. Právě ta v osmdesátých letech minulého století testovala výkonná turbodmychadla, která dnes používají modely 911 Turbo. První místo patří zcela zaslouženě modelu 919 Hybrid. Díky náročnému vývoji jeho hybridní pohonné soustavy Porsche může na silnice přivézt novinku v podobě Panamera Turbo S E-Hybrid.