22. dubna 2024 13:50

Bývalý vývojář Kingdom Come ukázal svou novou hru. Pixelartový skvost Scribe je poctou Princi z Persie a Skyrimu

Bývalý vývojář Kingdom Come: Deliverance chystá vlastní hru. Na pixelartovém skvostu pracuje s bratrem

Pracoval na slavných českých titulech a inspiroval se u legendárních her. Mikuláš Podprocký s bratrem Tomášem založil studio Rawmeat, v němž pracují na pixelartové videohře Scribe. Momentálně jim běží crowdfundingová kampaň, jejímž cílem je vybrat více než jeden a čtvrt milionu korun. Hlavním tématem příběhové hry, která připomíná slavné tituly Prince of Persia nebo Return to Monkey Island, je přepisování historie. „Nápad vznikl tři a půl roku zpět, ale přijde mi, že je tohle téma aktuální a důležité,“ říká Mikuláš Podprocký v rozhovoru pro CNN Prima NEWS.

Videohra Scribe patří do žánru RPG (role-playing games), můžeme ji tedy definovat jako „hru na hrdiny“. Postava, kterou hráči ovládají, se plněním úkolů a misí zlepšuje, odemyká nové schopnosti, díky nimž má větší sílu nebo zvládá složitější kouzla.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Co nabízí Kingdom Come: Deliverance 2? Strhující válečné drama, střelné zbraně i český dabing

Hlavním hrdinou je Písař, což vychází z anglického názvu Scribe. Ten putuje po světě a snaží se sepisovat historii všeho, čeho je svědkem. Jenže tím se dostává do obrovského nebezpečí.

„V tom světě je studium historie zapovězeno, je to hrdelní hřích. Na základě svého naivního rozhodnutí, že se rozhodne sepsat pravou historii, bude Písař čelit represím,“ vysvětluje Mikuláš Podprocký.

Scribe je 2D plošinovka, která se inspirovala u legendárních her Prince of Persia, Return to Monkey Island nebo The Elder Scrolls V: Skyrim. Už samotná podoba a pohyb po platformách silně připomíná slavného Prince. Z Opičího ostrova si zase bere princip klikací adventury a v případě Skyrimu si autoři vypůjčili mechaniku RPG prvků.

Titul od bratrů Podprockých je lákavý i díky své pixelartové grafice. Vizuálně připomíná hry z devadesátých let. Silně tak hraje na vlnu nostalgie a zároveň se veze i na trendu, protože her s podobným vizuálem vzniká stále více.

„Výroba setů v pixelartové grafice zabere mnohem méně času než realistická grafika. I když ani pixelart není jednoduchý a také zabere hodně času,“ přiznává Podprocký, že volba vizuálu měla praktický důvod.

„Samozřejmě, že se nám pixelart líbí a je zajímavý, ale kdybych měl dvacetičlenný tým, tak bych se pro něj možná nerozhodl,“ dodává muž, který se na slavném českém hitu Kingdom Come: Deliverance podepsal jako umělecký ředitel.

Mikuláš Podprocký v celém rozhovoru pro CNN Prima NEWS dále popisuje, proč se rozhodl pro crowdfundingovou kampaň a v čem je komunitní financování lepší než hledání investora. Zároveň ale přiznává, že i tento způsob získávání peněz má jistá rizika a nevýhody.

Celý rozhovor můžete sledovat ve videu, které je v úvodu tohoto článku.

Zdroj: CNN Prima NEWS, Rawmeat, Kickstarter

Jan Hrušovský

redaktor FTV Prima, CNN Prima NEWS

Všechny články autora

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Publicistický / Zábavný