22. srpna 2023 15:05

Nejočekávanější sci-fi hra roku čelí první kritice. Vývojáři na směšnou kauzu ihned zareagovali

Oficiální gameplay trailer hry Starfield

Mnoho novinářů a vývojářů už nejočekávanější hru letošního podzimu hraje za zavřenými dveřmi. Jak už to bývá, přišel i první rýpanec.

Velkolepé kosmické sci-fi RPG Starfield je pro studio Bethesda naprosto zásadní událostí, zřejmě nejpodstatnější od doby, kdy v roce 2008 vzkřísilo třetím dílem franšízu Fallout. Oficiálně vychází 6. září, přičemž majitelé speciálních edicí se do hry mohou vrhnout s pětidenním předstihem. Mnoho novinářů a insiderů už v něm však brázdí vesmír, a došlo tudíž i na první kontroverzi.

Herní vývojář Mark Kern, který v minulosti pracoval třeba na hrách StarCraft, World of Warcraft nebo Firefall, totiž na sociálních sítích štiplavě okomentoval uvítací obrazovku: „Úvodní obrazovka hry dokáže odhalit, jak moc její tým spěchal a nakolik je hrdý na svou práci. V případě Starfieldu ukazuje buď na šibeniční termíny a přepracovaný tým, nebo na vývojáře, kterým to prostě bylo fuk.“

V kancelářích Bethesdy možná začali litovat, že rozdávali přednostní přístupy v takové míře, mimochodem embargo na recenze padne 31. srpna v 18 hodin středoevropského času. Příspěvek si získal značnou pozornost a chytil se ho i uživatel Jassem a vyzval k reakci Peta Hinese, viceprezidenta Bethesdy s pošťouchnutím, že příště by se měli místo uspěchané snahy dát do hry co nejvíce systémů, frakcí, způsobů hraní a voleb raději soustředit na tak základní věci, jako je úvodní obrazovka.

Hinesova odpověď byla rychlá a rázná: „Nebo to navrhli tak, jak chtěli, a bylo to naše menu už dlouhé roky a jedna z prvních věcí, na které jsme se shodli. Mít názor je jedna věc. Zpochybňování péče a snahy vývojářů jen proto, že byste to udělali jinak, je značně neprofesionální, obzvlášť od jiného vývojáře.“

Vizuální podoba a rozvržení úvodního menu jsou jistě otázkou vkusu. Na obranu Starfieldu je však třeba připomenout, že podobně minimalistický přístup zvolilo i mnoho oceňovaných titulů před nimi. Jeden z uživatelů třeba připomněl atmosférickou úvodní obrazovku sci-fi survivalu Alien: Isolation. Známé jsou taky až zenové startovací obrazovky série The Last of Us – zarostlé okno domu nebo loďka na hladině. Ostatně i speciální edice jedné z předchozích her Bethesdy, kterou je The Elder Scrolls V: Skyrim, má úvodní obrazovku jen se znakem draka.

Zdroj: PC Gamer, Eurogamer

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Zábavný / Esport / Publicistický