Nejočekávanější sci-fi hra roku čelí první kritice. Vývojáři na směšnou kauzu ihned zareagovali
Oficiální gameplay trailer hry Starfield
Mnoho novinářů a vývojářů už nejočekávanější hru letošního podzimu hraje za zavřenými dveřmi. Jak už to bývá, přišel i první rýpanec.
Velkolepé kosmické sci-fi RPG Starfield je pro studio Bethesda naprosto zásadní událostí, zřejmě nejpodstatnější od doby, kdy v roce 2008 vzkřísilo třetím dílem franšízu Fallout. Oficiálně vychází 6. září, přičemž majitelé speciálních edicí se do hry mohou vrhnout s pětidenním předstihem. Mnoho novinářů a insiderů už v něm však brázdí vesmír, a došlo tudíž i na první kontroverzi.
Herní vývojář Mark Kern, který v minulosti pracoval třeba na hrách StarCraft, World of Warcraft nebo Firefall, totiž na sociálních sítích štiplavě okomentoval uvítací obrazovku: „Úvodní obrazovka hry dokáže odhalit, jak moc její tým spěchal a nakolik je hrdý na svou práci. V případě Starfieldu ukazuje buď na šibeniční termíny a přepracovaný tým, nebo na vývojáře, kterým to prostě bylo fuk.“
The physiognomy of start screens.
— Grummz (@Grummz) August 19, 2023
The start screen of a game can reveal a lot about how rushed the team was and how much pride they took in their work.
Starfield's start screen either shows hasty shipping deadlines by a passionate team overworked, or a team that didn't care. pic.twitter.com/Ok4gzQ3DVo
V kancelářích Bethesdy možná začali litovat, že rozdávali přednostní přístupy v takové míře, mimochodem embargo na recenze padne 31. srpna v 18 hodin středoevropského času. Příspěvek si získal značnou pozornost a chytil se ho i uživatel Jassem a vyzval k reakci Peta Hinese, viceprezidenta Bethesdy s pošťouchnutím, že příště by se měli místo uspěchané snahy dát do hry co nejvíce systémů, frakcí, způsobů hraní a voleb raději soustředit na tak základní věci, jako je úvodní obrazovka.
Or they designed what they wanted and that’s been our menu for years and was one of the first things we settled on.
— Pete Hines (@DCDeacon) August 20, 2023
Having an opinion is one thing. Questioning out a developer’s “care” because you would have done it different is highly unprofessional coming from another “dev”
Hinesova odpověď byla rychlá a rázná: „Nebo to navrhli tak, jak chtěli, a bylo to naše menu už dlouhé roky a jedna z prvních věcí, na které jsme se shodli. Mít názor je jedna věc. Zpochybňování péče a snahy vývojářů jen proto, že byste to udělali jinak, je značně neprofesionální, obzvlášť od jiného vývojáře.“
I don't think there's anything wrong with simple main menus.
— Dillon Rogers (@TafferKing451) August 19, 2023
One of my favorites is the menu in Alien Isolation. Captures the tone perfectly with just the right amount of detail. pic.twitter.com/umiHdjfYSs
Vizuální podoba a rozvržení úvodního menu jsou jistě otázkou vkusu. Na obranu Starfieldu je však třeba připomenout, že podobně minimalistický přístup zvolilo i mnoho oceňovaných titulů před nimi. Jeden z uživatelů třeba připomněl atmosférickou úvodní obrazovku sci-fi survivalu Alien: Isolation. Známé jsou taky až zenové startovací obrazovky série The Last of Us – zarostlé okno domu nebo loďka na hladině. Ostatně i speciální edice jedné z předchozích her Bethesdy, kterou je The Elder Scrolls V: Skyrim, má úvodní obrazovku jen se znakem draka.
Starfield Zdroj: Bethesda Softworks
Úvodní obrazovka hry Starfield Zdroj: Bethesda Softworks
Starfield Zdroj: Bethesda Softworks
Starfield Zdroj: Bethesda Softworks
Starfield Zdroj: Bethesda Softworks
Starfield Zdroj: Bethesda Softworks
Starfield Zdroj: Bethesda Softworks
Starfield Zdroj: Bethesda Softworks
Starfield Zdroj: Bethesda Softworks
Starfield Zdroj: Bethesda Softworks
Starfield Zdroj: Bethesda Softworks
Starfield Zdroj: Bethesda Softworks
Starfield Zdroj: Bethesda Softworks
Starfield Zdroj: Bethesda Softworks
Starfield Zdroj: Bethesda Softworks