22. srpna 2025 16:14

Vrátil se Metal Gear Solid ve velkém stylu? Kritici odhalují silné i slabé stránky

Embargo na recenze padlo se značným předstihem, což samo o sobě naznačuje, jakou mají tvůrci důvěru ve svůj produkt.

Remake jedné z největších konzolových klasik Metal Gear Solid 3: Snake Eater od Hidea Kodžimy dopadl skvěle, ačkoli původní tvůrce dávno opustil studio Konami a nemá s novou verzí nazvanou Metal Gear Solid Delta: Snake Eater vůbec nic společného. „Díky své oldschool stealth hratelnosti a poutavému špionážnímu příběhu jde o maximálně věrný a vizuálně působivý remake,“ shrnulo IGN a dalo 8/10.

Průměr recenzí je však podle Metacritic ještě výše, což ukazuje skóre 86/100, řadící titul mezi nejlepší hry roku. Stejná zprůměrovaná známka 86 svítí i na OpenCritic. „Konami říkalo, že je tento projekt o vylepšení bez zásahu do základní struktury. A v tom uspělo,“ chválí Push Square (9/10). V podobném duchu hodnotí i jiní kritici, kteří chválí, že grafika odpovídá dnešním vysokým standardům a přitom se skvěle drží stylu originálu. Nulové jsou i zásahy do příběhu, v němž Kodžima předvedl smysl pro absurdní humor, ale i cit pro špionážní žánr, politické machinace i výrazně vyprofilované postavy.

Neporušena zůstala původní nadčasová hratelnost, kdy každý z rozlohou nevelkých levelů nabízí skvělou příležitost k experimentování. Možnost přepnout na nový způsob hraní z pohledu kamery za zády Snakea uvítají nováčci i veteráni – více odpovídá moderním standardům. „Chvíli jsem si na to zvykal a na začátku občas panikařil, když jsem kvůli svalové paměti zmáčkl špatné tlačítko, ale už bych se k původnímu ovládání nevracel,“ míní recenzent Game Informeru (9/10).

Hra se obešla i bez technických potíží či zásadnějších bugů. Námitky však lze mít k výkonu použitého Unreal Enginu 5. Digital Foundry se prozatím dostal pouze k PlayStation verzi hry, ale zjistil, že hra běží v režimu kvality a výkonu pouze v upscalovaném rozlišení 1080p, respektive 720p – trpí tedy značným množstvím vizuálních artefaktů. V režimu výkonu si pak ani zdaleka nedrží 60 fps a často padá až do vyšších třicítek. Na PlayStationu 5 Pro je k dispozici jen jeden režim, který však kolísá ještě výraznějším způsobem než režim výkonu u standardní konzole. Zvládnou takovou nevyrovnanost výkonu spravit patche?

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater vychází 28. srpna na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.

Zdroj: Metacritic, OpenCritic

Video – trailer hry Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

RE-PLAY

Zábavný / Esport / Publicistický