Čeští vývojáři chystají keltského Conana. Na kontě už mají překvapivý hit

Bezdomovecký simulátor Hobo: Tough Life slaví úspěch, prodalo se ho 800 tisíc kopií
Ostravské studio si úspěchem své předchozí hry připravilo půdu. Jeho nový titul má daleko větší ambice.
Drsná simulace života na ulici rozvířila vody českého herního průmyslu před čtyřmi lety. Z videohry Hobo: Tough Life se stal nadmíru úspěšný fenomén, který neoslňoval skvělou grafikou, ale bodoval svou hratelností a silným tématem. Úspěch takové prvotiny posunul vývojáře z ostravského studia Perun Creative k mnohem ambicióznějšímu titulu: akční a dobrodružné hře Kromlech, která se dá charakterizovat jako keltská obdoba bojovníka Conana.
Hobo: Tough Life je městská survival hra, ve které si hráči vyzkouší život v kůži bezdomovce. Přežít je ale opravdovou výzvou. Hráči si musí obstarat oblečení, jídlo nebo střechu nad hlavou. Vybíráním odpadkových košů mohou získávat různé předměty, ale svou roli má ve hře i žebrání a přesvědčování kolemjdoucích.
ČTĚTE TAKÉ: Romantické drama s potoky krve. Nová Mafia je nabídka, kterou hráči nesmí odmítnout
Hra z roku 2021 na svou dobu neoplývala realistickou grafikou, ale to hráčům nevadilo. Její největší sílou byla právě hratelnost a herní příběh okořeněný řadou vtípků nebo městských legend. Vždyť úkolem hráčů bylo stát se králem bezdomovců. Samotné město Praslav pak bylo zajímavým mixem Prahy, Olomouce a Ostravy.

„Na první pohled to nepůsobí jako hra, která by měla dosáhnout kdovíjakého věhlasu. Ale opak je pravdou. Hobo: Tough Life pokořilo hranici 800 000 prodaných kusů a dosáhlo celosvětového úspěchu a lásky publika,“ vypráví PR manažer Perun Creative Pavel Makal pro CNN Prima NEWS.
Dílo ostravských vývojářů uspělo u tuzemských hráčů, ale počet prodaných kopií naznačuje, že se mu podařilo oslovit i zahraniční publikum včetně čínských hráčů.
„Je to unikátní látkou a jejím zpracováním. V zásadě si myslím, že je atraktivní i to zasazení. Fiktivní město Praslav si bere hodně z Prahy, jsou tam i motivy Ostravy nebo Olomouce, a to může na hráče z Asie působit exoticky,“ říká Makal.
Od lidí bez domova ke keltské mytologii
Díky úspěchu své prvotiny se studio Perun Creative mohlo výrazně rozšířit a rozrůst. Na Hobo: Tough Life pracoval zhruba čtyřčlenný tým. Nyní je ve firmě přes 20 vývojářů, kteří pracují na další videohře: Kromlech.

Jedná se o akční a dobrodružné RPG, které se však od jiných her na hrdiny liší. Hráči totiž průchod budou muset zvládnout, aniž by jejich postava zemřela. Jinak budou muset celou hru začít od začátku. Výhodou ale je, že herní postava nebude začínat od úplné nuly, ale z předchozího postupu si s sebou ponese získané zkušenosti nebo vybavení.
Hlavní postavou je osamělý bojovník Cronach, který je inspirovaný Barbarem Conanem. Celá hra se pak odehrává ve fantasy světě s keltskou tématikou.
„Čerpáme z ní určitou inspiraci a z její celkové estetiky, ale pořád je to v jádru fantasy hra,“ říká zástupce studia Perun Creative. Makal dále dodává, že jeho kolegové navštívili řadu keltských oppid a pořídili si detailní snímky, aby celou kulturu dokázali věrohodně přenést do virtuálního světa.

„Kromlech je ambicióznější hra, než bylo Hobo: Tough Life. Dělá na něm šestinásobek vývojářů a cílí na AA úroveň kvality. Když budeme brát, že AAA hry jsou ten nejvyšší milník, do kterého tečou největší peníze a co by mělo mít největší produkční hodnoty, tak my se držíme o stupínek níž,“ vysvětluje Makal.
Tříáčkové hry, mezi které se například řadí letošní český hit Kingdom Come: Deliverance II, zpravidla mají rozpočty ve výši stovek milionů korun a více. Na Kromlech podle Makala padnou desítky milionů korun.
Celý rozhovor o úspěchu videohry Hobo: Tough Life s Pavlem Makalem ze studia Perun Creative si můžete poslechnout ve videu v úvodu článku.
zdroj: autorský text, Perun Creative