Vývojáři Cyberpunku 2077 porušili svůj slib a zavedli povinné přesčasy
Slibem nezarmoutíš. V případě dokončení Cyberpunku 2077 však dostala přednost spokojenost hráčů před zdravím zaměstnanců.
Polské studio CD Projekt RED se ocitlo v nezáviděníhodné situaci, jelikož nestíhá dokončit už dvakrát odloženou hru Cyberpunk 2077. Proto porušilo svůj slib, že nebude zaměstnance nutit do přesčasů. Ředitel studia Adam Badowski rozeslal všem zaměstnancům mail, že do odvolání budou pracovat také jeden den víkendu.
„Vím, že je to v rozporu s tím, co jsme o přesčasech řekli v minulosti. Je to také v rozporu s mým osobním přesvědčením, že přesčas není řešení problému. Ke zvládnutí situace jsme už ale využili všechny ostatní možnosti,“ vysvětlil Badowski v interní zprávě zaměstnancům, jak zjistil magazín Bloomberg.
V minulosti vedení CD Projektu opakovaně ujišťovalo novináře i fanoušky, že práce na přesčas nebude pro všechny zaměstnance povinná a bude se týkat jen skutečně mimořádných situací. Dle Bloombergu však někteří zaměstnanci pracují o nocích a víkendech už více než rok.
Last year, the bosses of CD Projekt Red approached me for an interview. They wanted to announce that for Cyberpunk 2077, they would be avoiding mandatory crunch.
— Jason Schreier (@jasonschreier) September 29, 2020
This week, they sent out an email to staff announcing studio-wide mandatory crunch. News: https://t.co/s4OI5rUiQq
Aktuální crunch ve vývoji Cyberpunku 2077, jak se mimořádnému pracovnímu zápřahu v herním odvětví říká, slouží k vychytávání nedodělků a bugů ve hře, takže je jasné, že neskončí s jejím vydáním, které je plánováno na 19. listopad. Studio se navíc snaží co nejdříve přijít s vylepšením hry na nové konzole, které bylo pozdrženo na příští rok.
Zjištění už vyvolalo řadu reakcí a otázek, mezi kterými se objevuje i možnost, že by hra byla opět odložena. CD Projekt RED se zatím oficiálně navyjádřil.
Jak celou situaci vnímáte?