Superman je příběh imigranta aneb jak (ne)nalákat lidi do kina
Režisér James Gunn jako by najednou netušil, jak funguje internet.
„Superman je v jádru příběh Ameriky. Jak všichni víme, imigranti přišli z jiných míst a zalidnili celou naši zemi. Pro mě je to ale hlavně příběh o tom, že je laskavost velmi důležitá a že jsme o ni bohužel přišli.“ Těmito slovy popsal James Gunn svůj nový film Superman, a jak správně tušíte, zuřivé internetové debaty na sebe nenechaly dlouho čekat.
V době, kdy je Amerika nesmírně rozpolcená (a zrovna imigrace je jedním z nejskloňovanějších témat), by člověk čekal, že se Gunn téhle ožehavé tematice vyhne. Potřebuje koneckonců dostat lidi do kin na drahý film, v němž superhrdina v barevném kostýmu zachraňuje svět. Místo lákání na velkolepou podívanou se však zapletl do tématu, které sice dává smysl vzhledem k Supermanově vzniku (v roce 1938 ho vymysleli dva židovští imigranti), ale v době sociálních sítí znamená jen zbytečnou kontroverzi a repetitivní komentářovou válku.

Prvnímu filmu z nové éry DC Studios dlouhodobě klesají tržební predikce (teď to vypadá na 100-120 milionů za první víkend v USA), a to navzdory velkolepé kampani, která zkusila třeba i Supermana vznášejícího se nad Londýnem. Upoutávky někoho nadchly a někoho znechutily, zhrzení fanoušci Zacka Snydera chtějí film bojkotovat, někteří recenzenti o něm píší navzdory tomu, že stále platí embargo… zkrátka solidní chaos, který můžou utnout až nadšené první ohlasy.
Snad se jich brzy dočkáme, do té doby by měl Gunnovi někdo říct, ať je v rozhovorech maličko diplomatičtější (i když má samozřejmě pravdu). Třeba si ho pozve na kobereček šéf DC Studios James Gunn, toho by režisér Superman James Gunn poslechnout mohl!
Zdroj: Deadline, Dark Horizons
Video: Trailer nového Supermana